Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5486
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛісеєнко, Олена Василівна-
dc.contributor.authorЛисеенко, Елена Васильевна-
dc.contributor.authorLiseyenko, Olena Vasylivna-
dc.date.accessioned2019-12-20T14:35:40Z-
dc.date.available2019-12-20T14:35:40Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationЛисеенко Е. В. Общественное мнение как элемент массового сознания / Е. В. Лисеенко // Соціальні технології: актуальні проблеми теорії та практики. - 2017. - Вип. 75. - С. 135-145.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5486-
dc.description.abstractСтатья посвячена анализу теоретической и эмпирической интерпретации общественного мнения как элемента массового сознания, выяснению влияния особенностей социальных представлений, стереотипов, ментальности, как составляющих массового сознания, на функционирование и вербализацию общественного мнения. Отмечено, что общественное мнение представляет собой не механическую сумму индивидуальных мнений, а является особым состоянием массового сознания, в котором отражается отношение акторов к содержанию и способам решения касающихся их социальных проблем. Выделены такие эмпирические показатели общественного мнения, как: степень информированности, компетентность, установки, стереотипы, аффективные реакции респондентов, готовность искренне высказать своё мнение. Сделан вывод о том, что в условиях современных мировых информационных войн проблема манипуляции массовым сознанием и общественным мнением, и поиск эффективных технологий противодействия этим влияниям приобретает особую значимость, что актуализирует дальнейшие научные исследования современных механизмов формирования и функционирования общественного мнения как элемента массового сознания. Стаття присвячена аналізу теоретичної і емпіричної інтерпретації громадської думки як елемента масової свідомості, з'ясування впливу особливостей соціальних уявлень, стереотипів, ментальності, як складових масової свідомості, на функціонування і вербалізацію громадської думки. Відзначено, що громадська думка є не механічною сумою індивідуальних думок, а особливим станом масової свідомості, в якому відбивається ставлення акторів до змісту і способів вирішення соціальних проблем. Виділено такі емпіричні показники громадської думки, як: ступінь інформованості, компетентність, установки, стереотипи, афективні реакції респондентів, готовність щиро висловити свою думку. Зроблено висновок про те, що в умовах сучасних світових інформаційних воїн проблема маніпуляції масовою свідомістю і громадською думкою та пошук ефективних технологій протидії цим впливам набуває особливої значущості, що актуалізує подальші наукові дослідження сучасних механізмів формування та функціонування громадської думки як елемента масової свідомості. This article analyzes of the theoretical and empirical interpretation of public opinion as an element of mass consciousness, and to elucidate the influence of the features of social representations, stereotypes, mentality, as components of mass consciousness, on the functioning and verbalization of public opinion. It is noted that public opinion is not a mechanical sum of individual opinions, but is a special state of mass consciousness, which reflects the attitude of actors to the content and ways of solving their social problems. Empirical indicators of public opinion are identified as: the level of awareness, competence, attitudes, stereotypes, affective responses of respondents, willingness to express their opinion sincerely. The conclusion is made that in the conditions of modern world information wars the problem of manipulation of mass consciousness and public opinion and search for effective technologies to counteract these influences acquires special significance, which actualizes further scientific research of modern mechanisms of formation and functioning of public opinion as an element of mass consciousness.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherЗапоріжжя: Астропринтuk
dc.subjectобщественное мнениеuk
dc.subjectопрос общественного мненияuk
dc.subjectобщественные настроенияuk
dc.subjectмассовое сознаниеuk
dc.subjectобщественное сознаниеuk
dc.subjectсоциальные представленияuk
dc.subjectустановкиuk
dc.subjectментальность как элементы массового сознанияuk
dc.subjectгромадська думкаuk
dc.subjectопитування громадської думкиuk
dc.subjectсуспільні настроїuk
dc.subjectмасова свідомістьuk
dc.subjectсуспільна свідомістьuk
dc.subjectсоціальні уявленняuk
dc.subjectустановкиuk
dc.subjectментальність як елементи масової свідомостіuk
dc.subjectpublic opinionuk
dc.subjectpublic opinion pollsuk
dc.subjectpublic sentimentsuk
dc.subjectmass consciousnessuk
dc.subjectpublic consciousnessuk
dc.subjectsocial perceptionsuk
dc.subjectattitudesuk
dc.subjectmentality as elements of mass consciousnessuk
dc.titleОбщественное мнение как элемент массового сознанияuk
dc.title.alternativeГромадська думка як елемент масової свідомостіuk
dc.title.alternativePublic Opinion as an Element of Mass Consciousnessuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:Кафедра філософії, соціології та менеджменту соціокультурної діяльності

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Liseyenko, Olena Vasylivna_2017.pdf282.28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.