Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5289
Title: Інтеграційні процеси в освіті
Other Titles: Integration processes in education
Authors: Наджафова, Севіндж
Nadzhafova, Sevindzh
Keywords: інтеграція
інтеграційні процеси
педагогічна інтеграція
integration
integration processes
pedagogical integration
Issue Date: 2015
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Наджафова С. Інтеграційні процеси в освіті / С. Наджафова // Наука і освітa: наук.-практ. журнал. – 2015. – №2. – С.75-79.
Abstract: У статті уточнено сутність понять «інтеграція», «педагогічна інтеграція», проаналізовано основні інтеграційні процеси в історії педагогічної думки та визначено сутнісні характеристики інтеграції в сучасному освітньому процесі. . The problem of integration is one of the oldest ones, it has been investigated in different aspects, and now it still remains relevant and requires the further development because of changes in modern society. Ambiguousness of the concept of integration (state and process) causes different interpretations in the presentation of integration results, problematic character of its efficiency assessment.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5289
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
16.pdf220.35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.