Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5289
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorНаджафова, Севіндж-
dc.contributor.authorNadzhafova, Sevindzh-
dc.date.accessioned2019-12-05T13:58:28Z-
dc.date.available2019-12-05T13:58:28Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationНаджафова С. Інтеграційні процеси в освіті / С. Наджафова // Наука і освітa: наук.-практ. журнал. – 2015. – №2. – С.75-79.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5289-
dc.description.abstractУ статті уточнено сутність понять «інтеграція», «педагогічна інтеграція», проаналізовано основні інтеграційні процеси в історії педагогічної думки та визначено сутнісні характеристики інтеграції в сучасному освітньому процесі. . The problem of integration is one of the oldest ones, it has been investigated in different aspects, and now it still remains relevant and requires the further development because of changes in modern society. Ambiguousness of the concept of integration (state and process) causes different interpretations in the presentation of integration results, problematic character of its efficiency assessment.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectінтеграціяuk
dc.subjectінтеграційні процесиuk
dc.subjectпедагогічна інтеграціяuk
dc.subjectintegrationuk
dc.subjectintegration processesuk
dc.subjectpedagogical integrationuk
dc.titleІнтеграційні процеси в освітіuk
dc.title.alternativeIntegration processes in educationuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
16.pdf220.35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.