Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5282
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Скворцова, Світлана Олексіївна | - |
dc.contributor.author | Скворцова, Светлана Алексеевна | - |
dc.contributor.author | Skvortsova, Svitlana Oleksiivna | - |
dc.date.accessioned | 2019-12-05T11:50:25Z | - |
dc.date.available | 2019-12-05T11:50:25Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | Cкворцова С. О. Обучение младших школьников решению сюжетных математических задач на принципах аксиологического подхода/ С. О. Cкворцова // Моделирование образовательной среды на основе аксиологического похода: международный сборник научных трудов. В 2 ч. – Часть 2. – Черкассы-Ульяновск: УИПКПРО, 2014. – С. 119 – 135. | uk |
dc.identifier.uri | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5282 | - |
dc.description.abstract | В статье презентована авторская методика обучения младших школьников решению сюжетных математических задач, охарактеризованы составные компоненты предлагаемой системы: методика формирования общего умения решения задач и методика формирования умения решать задачи определенных видов. У статті презентовано авторську методику навчання молодших школярів рішенню сюжетних математичних задач, охарактеризовано складові компоненти пропонованої системи: методика формування загального вміння розв'язування задач і методика формування вміння вирішувати завдання певних видів. The articles presents the author's method of teaching younger schoolchildren to solve plot mathematical problems; characterizes the components of the proposed system: the method of forming a general ability to solve mathematical problems and the method of forming the ability to solve certain types of mathematical problems. | uk |
dc.language.iso | other | uk |
dc.publisher | Черкассы-Ульяновск: УИПКПРО | uk |
dc.subject | начальная школа | uk |
dc.subject | математическая задача | uk |
dc.subject | сюжетная задача | uk |
dc.subject | умения решения задач | uk |
dc.subject | методическая система обучения решению задач | uk |
dc.subject | аксиологический подход | uk |
dc.subject | початкова школа | uk |
dc.subject | математична задача | uk |
dc.subject | сюжетна задача | uk |
dc.subject | вміння вирішення завдань | uk |
dc.subject | методична система навчання рішення завдань | uk |
dc.subject | аксіологічний підхід | uk |
dc.subject | primary school | uk |
dc.subject | mathematical problem | uk |
dc.subject | plot problem | uk |
dc.subject | ability to solve problems | uk |
dc.subject | the methodical system of teaching to solve problems | uk |
dc.subject | axiological approach | uk |
dc.title | Обучение младших школьников решению сюжетных математических задач на принципах аксиологического подхода | uk |
dc.title.alternative | Навчання молодших школярів рішенню сюжетних математичних задач на принципах аксіологічного підходу | uk |
dc.title.alternative | Training of younger schoolchildren solving problems on plot mathematical of principles of axiological approach | uk |
dc.type | Article | uk |
Appears in Collections: | Кафедра математики і методики її навчання |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Training of younger schoolchildren solving problems on plot mathematical of principles of axiological approach.pdf | 2.71 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.