Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5269
Title: Вплив різноманітного звукового фону діяльності на ефективність короткочасної пам’яті студентів
Other Titles: Влияние различного звукового фона деятельности на эффективность кратковременной памяти студетов
Influence of farious backgroubd activity sounds on effectiveness of students`short memory
Authors: Наришкіна, Ольга Віталіївна
Нарышкина, Ольга Витальевна
Naryshkina, Olha
Плохіх, Віктор Володимирович
Плохих, Виктор Владимирович
Plokhikh, Victor Volodymyrovich
Keywords: мнемiчнi процеси
діяльність
короткочасна пам'ять
звуковий фон
ритм
смислове запам'ятовування
мнемические процессы
деятельность
кратковременная память
звуковой фон
ритм
смысловое запоминание
mnemic processes
activity
short memory
background sound
rhythm
memorization of sense
Issue Date: 2015
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Наришкіна О. В. Вплив різноманітного звукового фону діяльності на ефективність короткочасної пам’яті студентів / О. В. Наришкіна, В. В. Плохіх // Наука і освіта. - №1. - 2015. - С. 120-125
Abstract: Музика суттєвим чином впливає на психічний стан та діяльність людини. У зв’язку з широким використанням студентами загальнодоступної аудіоапаратури актуальним є питання про вплив музичного фону на ефективність їх навчальної діяльності. Емпіричне визначення ефективності короткочасної пам'яті у 49 досліджуваних-студентів при запам’ятовуванні цифр та текстового матеріалу проводилося в лабораторному експерименті з застосуванням комп'ютерної техніки. Встановлено, що в умовах нетривалого фонового впливу виразної ритмічної музики ефективність короткочасного смислового запам’ятовування у студентів суттєво знижується, порівняно і з умовами фонової тиші, і з умовами мелодійного музичного супроводу мнемічної діяльності. Вплив нетривалого мелодійного та виразного ритмічного музичного фону на ефективність короткочасного запам’ятовування цифр не виявлено. Музыка оказывает существенное влияние на психическое состояние и деятельность человека. В связи с широким использованием студентами общедоступной аудиоаппаратуры актуальным является вопрос о влиянии музыкального фона на эффективность их учебной деятельности. Эмпирическое определение эффективности кратковременной памяти у 49 испытуемых-студентов при запоминании цифр и текстового материала проводилось в лабораторном эксперименте с применением компьютерной техники. Установлено, что в условиях непродолжительного фонового влияния выразительной ритмической музыки, эффективность кратковременного смыслового запоминания у студентов снижается и в сравнении с условиями фоновой тишины, и в сравнении с условиями мелодичного сопровождения мнемической деятельности. Однако, не было виявлено влияния непродолжительного мелодичного и выразительного ритмичного музыкального фона на эффективность кратковременного запоминания цифр. Music considerably influences psychical and physiological processes of a person. Memory is considered as basic psychic process in academic activity of students. Mnemic processes are impacted by many factors of academic activity. Students more and more often use certain background music in the process of studying. Therefore the purpose of this study is to determine peculiarities of short influence of various background sounds of mnemic activity on the effectiveness of short memory of students when a text or numbers are memorized. 49 students were examined in this research. The experiment was carried out with the use of computer techniques. In order to determine the effectiveness
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5269
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Naryshkina.pdf334.09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.