Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5249
Title: Комплекс вправ і завдань з розвитку жанрового та текстового компонентів дискурсних умінь на матеріалі національно-прецедентних текстів
Other Titles: Комплекс упражнений и заданий на развитие жанрового и текстового компонента дискурсных умений на материале национально-прецедентных текстов
Exercises and tasks for development of genre and text components of discursive abilities as exemplified in nationally precedent texts
Authors: Буднік, Анжела Олександрівна
Будник, Анжела Александровна
Budnik, Anzhela Olexandrivna
Keywords: текстовий компонент
жанровий компонент
дискурсні вміння
комплекс вправ
національно-прецедентні тексти
текстовый компонент
жанровый компонент
дискурсные умения
комплекс упражнений
национально-прецедентный текст
text component
genre component
discursive abilities
combination of exercises
nationally precedent text
Issue Date: 2015
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Буднік А. О. Комплекс вправ і завдань з розвитку жанрового та текстового компонентів дискурсних умінь на матеріалі національно-прецедентних текстів / А. О. Буднік // Наука і освітa: наук.-практ. журнал. – 2015. – №2. – С.5-9.
Abstract: У статті проаналізовано структуру текстового та жанрового компоненту дискурсних умінь, розглянуто внутрішньотекстові та позатекстові аспекти прецедентності, наведено комплекс вправ. В статье проанализирована структура текстового и жанрового компонента дискурсных учений, рассмотрены внутритекстовые и внешнетекстовые аспекты прецедентности, приведен комплекс упражнений. Актуальные современные лингводидактические исследования проводятся в системе координат антропоцентрической парадигмы, их приоритетными направлениями остаются лингвокультурологический и когнитивный аспекты анализа языковой личности. The article deals with the structure of text and genre component of discursive theories; the inratextual and outer textual aspects of precedence are considered, the complex of exercises is introduced. Topical modern linguodidactic investigations are carried out in the framework of anthropocentric paradigm, their priority area is still focused on lingu-ocultural and cognitive aspects of a linguistic identity.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5249
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3.pdf230.26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.