Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5017
Title: Візуальне мислення в структурі розвитку професійних музикальних здібностей
Other Titles: Visual thinking in the structure of professional development musical abilities
Authors: Симоненко, Світлана Миколаївна
Symonenko, Svitlana Mykolaivna
Хуан, Їн
Huan, Ying
Keywords: візуальне мислення
творчі здібності
музикальні здібності
виконавський образ
образ-концепт
розвиток
студенти музичних спеціальностей
visual thinking
creative ability
musical ability
performing image
concept image
development
students of musical specialties
Issue Date: 2012
Publisher: Астропринт
Citation: Симоненко С. М. Візуальне мислення в структурі розвитку професійних музикальних здібностей / С. М. Симоненко, Хаун Їн // Наука і освіта : наук.-практ. журнал. – Одеса : Астропринт. – 2012. – №9. – С. 189-296.
Abstract: Дослідження присвячено вивченню психологічних особливостей розвитку візуального мислення у студентів музичних спеціальностей. Досліджено особливості розвитку структурних компонентів візуального мислення у студентів музичних спеціальностей. Емпірично встановлено різниці в розвитку процесуальних характеристик та операціональних компонентів візуального мислення у студентів-піаністів та студентів-вокалістів, а також особливості розвитку структурних компонентів музичних професійних здібностей у студентів-музикантів. Виявлено взаємозв'язки між структурними компонентами візуального мислення з іншими структурними компонентами музичних професійних здібностей у студентів музичних спеціальностей. The study is devoted to the study of psychological features of the development of visual thinking in students of musical specialties. The peculiarities of the development of the structural components of visual thinking in students of musical specialties are investigated. The differences in the development of procedural characteristics and operational components of visual thinking in pianist and vocal students, as well as in particular the development of structural components of musical professional abilities in music students, have been empirically established. Relationships between structural components of visual thinking with other structural components of musical professional ability in music majors.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5017
Appears in Collections:Кафедра психології розвитку та соціальних комунікацій

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Symonenko, Svitlana Mykolaivna.pdf350.53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.