Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4762
Title: Діагностика підготовленості майбутніх соціальних педагогів до роботи з молодшими школярами девіантної поведінки
Other Titles: Диагностика подготовленности будущих социальных педагогов к работе с младшими школьниками девиантного поведения
Diagnostics of future social teachers’ readiness to work with primary school pupils with deviant behaviour
Authors: Чусова, Ольга Миколаївна
Чусова, Ольга Николаевна
Chusova, Olga Mykolaivna
Keywords: підготовка соціального педагога до роботи з молодшими школярами девіантної поведінки
підготовленість соціального педагога до роботи з дітьми даної категорїі
особистісна підготовленість
подготовка социального педагога к работе с младшими школьниками девиантного поведения
подготовленность социального педагога к работе с детьми данной категории
личностная подготовленность
preparation of a social pedagogue working with younger children of deviant behavior
readiness of the social teacher to work with children in this category
personal readiness
Issue Date: 2014
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Чусова О. М. Діагностика підготовленості майбутніх соціальних педагогів до роботи з молодшими школярами девіантної поведінки / О. М. Чусова // Наука і освіта. – 2014. – № 3. - С. 199–203.
Abstract: Стаття розкриває основні показники та критерії підготовленості соціального педагога до роботи з мо-лодшими школярами девіантної поведінки та визначає діагностичний інструментарій з даної проблематики. Статья раскрывает основные показатели и критерии подготовленности социального педагога к работе с младшими школьниками девиантного поведения и определяет диагностический инструментарий по данной проблематике. Readiness is an essential validity and effectiveness of activities. The high level of its formation helps future social workers to perform their professional duties reasonably applying the knowledge and the experience to rebuild profes-sional actions in accordance with the real life situations. It can be interpreted as a result as well as a goal of the profes-sional University education, as the existing premise of purposeful activities of students and its effectiveness, as the presence of certain abilities of students or qualities of the personality of the future specialists.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4762
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chusova, Olga Mykolaivna.pdf399.55 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.