Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/460
Title: Формування лексикографічної компетенції у студентів філологічних спеціальностей
Other Titles: Lexicographic competence development of the students of philological specialities
Authors: Надолинська, Анастасія Станіславівна
Nadolinska, Anastasia Stanislavivna
Keywords: лексикографічна компетенція
лінгвокультурологічна лексикографія
мультимедійний словник
бакалаври
магістранти
філологічні спеціальності лексикографическая компетенция
lexicographic competence
lingvocultural lexicography
multimedia dictionary
bachelors
masters
philological specialties
Issue Date: 2012
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Надолинська, А. С. Формування лексикографічної компетенції у студентів філологічних спеціальностей [Текст] : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Анастасія Станіславівна Надолинська; наук. кер. Ж. Д. Горіна; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2012. – 236 с.
Abstract: Дисертаційну роботу присвячено проблемі формування лексикографічної компетенції у студентів філологічних спеціальностей. The dissertation is devoted to the problem of lexicographic competence development of philological specialties students. It is determined and scientifically grounded the essence of phenomenon “lexicographic competence”; developed the principles and compositional parameters of multimedia educational lingvocultural dictionary; defined criteria (terminology-cognitive, informatively-typological operational-active, organizational-technological indexes) and characterized the formation levels (sufficient, middle and elementary) of the lexicographic competence of philological specialties students.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/460
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Надолинська Анастасія Станіславівна.pdf2.57 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.