Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4478
Title: Методика навчання математики: теорія і практика
Other Titles: Methods of teaching mathematics: theory and practice
Authors: Skvortsova, Svitlana Oleksiivna
Скворцова, Світлана Олексіївна
Коваль, Л. В.
Keywords: методика навчання математики
початкова школа
сучасні навчальні технології
математична освіта
методика навчання нумерації цілих невід`ємних чисел
методика навчання арифметичних дій
методика розв`язування сюжетних задач
methodology of teaching mathematics
elementary school
modern educational technologies
mathematical education
a technique for teaching the numbering of integers
methods of teaching arithmetic
methods of solving plot problems
Issue Date: 2011
Publisher: ЧП «Принт-Лідер»
Citation: Коваль Л. В., Скворцова С. О. Методика навчання математики: теорія і практика / Л. В. Коваль, С. О. Скворцова. - Харків: ЧП «Принт-Лідер», 2011. - 414 с.
Abstract: Підручник створено відповідно до програми курсу "Методика навчання математики в початковій школі", що рекомендована Міністерством освіти і науки України як навчальна програма для студентів за спеціальністю 6.010100 "Початкове навчання", освітньо-кваліфікаційного рівня "бакалавр". Зміст підручника структурований на змістові модулі, кожний з яких включає такі позиції: ключові поняття, вимоги до знань і вмінь студентів, теоретичний блок, контрольні питання до вивчення теоретичного матеріалу; практичний блок ( плани практичних занять і завдання з методичними рекомендаціями до їх виконання ); самостійна робота ( завдання для самостійної роботи та методичні рекомендації до її виконання). Підручник призначений для студентів і викладачів вищих педагогічних навчальних закладів, учителів початкової школи та методистів. The textbook was created in accordance with the program of the course "Methods of teaching mathematics in elementary school", which is recommended by the Ministry of Education and Science of Ukraine as a curriculum for students in the specialty 6.010100 "Primary education", educational qualification level "bachelor". The content of the textbook is structured in content modules, each of which includes the following positions: key concepts, requirements for knowledge and skills of students, theoretical unit, control questions for the study of theoretical material; practical block (plans of practical classes and tasks with methodological recommendations for their implementation); independent work (tasks for independent work and methodological recommendations for its implementation). The textbook is intended for students and teachers of higher education institutions, primary school teachers and methodologists.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4478
Appears in Collections:Кафедра математики і методики її навчання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
metoduka_studentam_demo.pdf591.73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.