Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4469
Title: Формування рефлексивної позиції майбутніх учителів музики на основі діалогізації навчального процесу в класі диригування
Other Titles: Reflexive position formation of future teachers based on dialogization of educational process in the class of conduting
Authors: Ткаченко, Марина Юріївна
Tkachenko, Maryna Yuriivna
Keywords: рефлексія
професійна рефлексія
методологічна рефлексія
рефлексивна позиція
діалогізація процесу навчання
метод рефлексивного аналізу
reflection
professional reflection
methodological reflection
reflective stance
dialogization learning process
the method of reflective analysis
Issue Date: 2016
Publisher: Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка
Citation: Ткаченко М. Ю. Формування рефлексивної позиції майбутніх учителів музики на основі діалогізації навчального процесу в класі диригування / М. Ю. Ткаченко // Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка : Серія : Педагогічні науки. – 2016. – Вип. 143. – Кіровоград : Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, 2016. – С. 146–149.
Abstract: У статті розглядається один з напрямків інноваційно-орієнтованої підготовки майбутніх учителів музики, з’ясовано сутність понять «рефлексія», «професійна рефлексія», «методологічна рефлексія», «рефлексивна позиція» майбутніх учителів музики, висвітлено значимість методу рефлексивного аналізу та діалогізації навчального процесу у формуванні рефлексивної позиції майбутніх учителів музики. One of the directions of innovation-oriented training of future music teachers is described in the article. The essence of the concepts of «reflection», «professional reflection», «methodological reflection», «and reflexive position» is revealed. It is noted that the formation of reflexive position of students in the class of conducting will be effective if the content of training activities will be presented in the form of professionally oriented tasks and challenges which are supported by the algorithms of performing specific actions. It is stated that unevenness of pre-university music preparation requires the use of an individual approach. The importance of the interlocutory aspect in the learning process that leads to the analysis, evaluation, the validity of its position and self-test which contribute to failure detection of existing knowledge and skills, search of new meanings is shown.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4469
Appears in Collections:Кафедра диригентсько – хорової підготовки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tkachenko.pdf358.31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.