Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4406
Назва: Феноменологія міждисциплінарності та умови її застосування в підготовці майбутніх учителів художніх та гуманітарних спеціальностей
Інші назви: Phenomenology of interdisciplinarity and its application conditions in training prospective teachers of art and humanities
Автори: Реброва, Олена Євгенівна
Rebrova, Olena Yevgenivna
Реброва, Ганна Олександрівна
Rebrova, Ganna Oleksandrivna
Ключові слова: міждисциплінарність
цілісний світогляд
картина світу
майбутні учителі мистецтва та гуманітарних спеціальностей
interdisciplinarity
holistic world view
picture of the world
future teachers of art and humanities
Дата публікації: 2018
Видавництво: Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка
Бібліографічний опис: Реброва О. Є. Феноменологія міждисциплінарності та умови її застосування в підготовці майбутніх учителів художніх та гуманітарних спеціальностей / О. Є. Реброва, Г. О. Реброва // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія : педагогіка. − №3. − 2018. – С. 49-56.
Короткий огляд (реферат): Висвітлено питання міждисциплінарності в сучасному освітньому просторі. Воно розглядається як організаційний принцип, що забезпечує відповідність освітнього процесу вимогам стосовно формування уявлень цілісної картини світу і світогляду особистості. Показано, що міждисциплінарність володіє більш широким потенціалом для освіти і науки та може бути визначена методологічною основою досліджень, які здійснюються на векторі поліпарадигмальності. Розкрито феноменологію міждисциплінарності, котра характеризує її через такі ознаки: комунікативність, науково-семантична роль, синергетичність, особистісно-світоглядна спрямованість, дослідницький потенціал. Презентовано педагогічні умови, котрі спрямовують особистість на самостійне застосування потенціалу міждисциплінарності в контексті його феноменологічних ознак для формування цілісного світогляду. Показано, що з цією метою педагогічні умови запроваджуються на основі кількох змістових міждисциплінарних ліній, що забезпечує різомну міждисциплінарну модель набуття освіти: мистецька, гуманітарна, фахово-педагогічна, особистісно акмеологічна, дослідно-методологічна. The issue of interdisciplinarity in the modern educational space has been viewed as its organizational principle ensuring that the organization of the educational process complies with the requirements for the development of vision of a holistic picture of the world and personal world view. It has been shown that interdisciplinarity has a wider potential for education and science and can be determined as the methodological basis for research conducted in terms of polyparadigmity. The phenomenology of interdisciplinarity characterizing it through the indications of communicativeness, scientific and semantic role, synergy, personal and world view orientation, and research potential has been revealed. The pedagogical conditions guiding an individual to the independent use of interdisciplinarity in the context ofphenomenological features related to the formation of a holistic world view have been presented. It has been shown that pedagogical conditions are introduced on the basis of several interdisciplinary content lines that provide a rhizomatic interdisciplinary model of education: artistic content line uniting integrated programs in art, a professional art form, cultural studies, and folk art; humanitarian content line combining aesthetics, ethics, cultural studies, and even economics with artistic culture and a professional art form, based on multiculturalism as well; professional and pedagogical content line combining psychological, pedagogical, and physiological knowledge of art education and humanities with creativity and pedagogical skills of the teacher; personal and acmeological content line uniting the content concept of creative development and self-realization on the basis of interdisciplinary connections that intensify the way of achieving creative success; experimental and methodological content line combining scientific knowledge and research methodology with the study of art itself and the phenomena of art education. The essence of interdisciplinary thinking as a rhizomatic model for exploring polymodal information sources has been clarified.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4406
Розташовується у зібраннях:Кафедра музичного мистецтва і хореографії

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Rebrova Olena 2018.pdf135.59 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.