Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4333
Title: | Соціально-психологічний аспект проблеми адаптації першокурсників до музичного навчання в педагогічних університетах |
Other Titles: | The socio-psychological aspect of adaptation problem of the first-year students to the musical education in pedagogical universities |
Authors: | Ашихміна, Наталія Віталіївна Ashykhmina, Nataliia Vitaliivna |
Keywords: | соціально-психологічна адаптація взаємодія особистісні зміни розвиток socio-psychological adaptation interaction personality changes development |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка |
Citation: | Ашихміна Н. В. Соціально-психологічний аспект проблеми адаптації першокурсників до музичного навчання в педагогічних університетах / Н. В. Ашихміна // Наукові записки. – 2015 . – Випуск 139. – Кіровоград : КДПУ імені Володимира Винниченка. – С. 131-134. |
Abstract: | У статті розглянуто соціально-психологічний аспект проблеми адаптації першокурсників до музичного навчання в закладах вищої мистецько-педагогічної освіти. Проаналізовано наукову літературу з означеного питання. Розкрито сутність і особливості соціально-психологічної адаптації майбутніх учителів музичного мистецтва. The article describes the problem of socio-psychological aspect of adaptation of the first-year students to the musical education in Pedagogical Universities. The author analyzed the scientific literature on the subject and has given clarification of the essence and features of socio-psychological adaptation of future specialists to the musical education. Specific socio-psychological characters of the musical education in Pedagogical Universities are specified. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4333 |
Appears in Collections: | Кафедра вокально-хорової підготовки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ashykhmina N.V..pdf | 352.68 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.