Please use this identifier to cite or link to this item:
dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4095
Title: | Технологія розвитку зв’язного мовлення дітей старшого дошкільного віку |
Other Titles: | Технологии развития связной речи детей дошкольного возраста Technology and methods of preschool children connective speech |
Authors: | Богуш, Алла Михайлівна Богуш, Алла Михайловна Bohush, Alla Mykhailivna |
Keywords: | зв’язне мовлення монологічне мовлення типи мовлення методика технологія розвиток связная речь монолог типы речи методика технология развитие connective speech monolog kinds of speech methods technology development |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Богуш А. М. Технологія розвитку зв’язного мовлення дітей старшого дошкільного віку / А. М. Богуш // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського. – 2015. – №4. – С. 48-53. |
Abstract: | У статті подано характеристику інноваційних технологій розвитку зв’язного мовлення дітей, розкрито мовлення дітей та методику їх використання відповідно до вікової групи. В статье представлена и дана характеристика основных типов связной речи: пересказ, рассказ, описание, сообщение, рассуждение. Раскрыты инновационные технологии развития речи детей: совместный рассказ, рассказ – инсценирование, комментированное рисование, рассказ по структурно-синтаксической схеме, командный метод, моделирование; классификация речевых занятий: по характеру речевых действий, по использованию наглядности, по доминирующим психическим процессам, особенности использования технологий развития речи в зависимости от возраста детей. The article deals with characteristic the basic kinds of a connective speech: retelling, narrative, description, message, discourse. The innovative technologies of the child"s connective speech development are describes in it: collective speech, narrative-dramatization, comment-drawing, narrative according to the structured syntactic schedule, team method, modelling. The classification of speech lessons is represented in the article. |
URI: | dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4095 |
Appears in Collections: | 2015 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bohush.pdf | 512.22 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.