Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/4014
Title: | Коучінговий підхід до розвитку мовного потенціалу майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти |
Other Titles: | The coaching approach to the disclosing and improving of the future pre-school teachers’ speech potential |
Authors: | Руденко, Юлія Анатоліївна Rudenko, Yuliia Anatoliivna |
Keywords: | коуч коучінговий підхід коуч-технологія майбутні вихователі заклади дошкільної освіти новітня технологія технологія мовний потенціал мовленнєвий коучінг професійно-методична спрямованість coach coaching approach coach-technology future educators pre-school education institutions new technology speech potential speech coaching professionalmethodological orientation |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського |
Citation: | Руденко Ю.А. Коучінговий підхід до розвитку мовного потенціалу майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти / Ю.А. Руденко // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. — 2019. — № 1. — С. 116-124. |
Abstract: | У статті порушено проблему використання новітніх технологій у професійно- мовленнєвій діяльності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти, зокрема розкрито сутність коучінгового підходу у фаховій підготовці студентів дошкільних факультетів, з’ясовано сутність понять «коуч-технологія», «мовленнєвий коучінг». The article is devoted to the problem of using innovative technologies in professional speech activities aimed at the future educators of preschool education institutions, namely, coachtechnologies. The purpose of the article is to substantiate theoretically the need of using coaching technologies in the speech training aimed at the future educators, as one of the elements constituting the methodological support for the development of their professional and methodological orientation. |
URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/4014 |
Appears in Collections: | 2019 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.