Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3998
Title: Метод проектов в процессе подготовки будущих учителей английского языка на специальном факультете
Other Titles: Method of projects in the process of preparing future English teachers at a special faculty
Authors: Геркерова, Александра Михайловна
Геркерова, Олександра Михайлівна
Gerkerova, Oleksandra Mykhailivna
Keywords: метод проектов
презентационные умения
креативное мышление
коммуникативная компетенция
project method
presentation skills
creative thinking
communicative competence
nursery rhymes
Issue Date: 2019
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Геркерова, А. М. Метод проектов в процессе подготовки будущих учителей английского языка на специальном факультете / А. М. Геркерова // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. — 2019. — № 1. — С. 7-14.
Abstract: В статье освещаются преимущества использования метода проектов в процессе профессиональной подготовки будущих учителей английского языка, представлены результаты эксперимента по проверке эффективности использования разработанного автором проекта «English History through Nursery Rhymes» с целью развития презентационных умений студентов, который проводился в рамках курса «Практика устной и письменной речи» для студентов 2 курса факультета иностранных языков. One of the most effective methods that make it possible for students to realize their individual needs in accordance with their interests and abilities is, in our opinion, the project method where the acquired knowledge and skills are not the final abstract result of education, but a means of accomplishing their research task. The aim of our research was to work out and experimentally test a long-term educational project «English History through Nursery Rhymes». Experimental test of the long-term educational project was carried out in two steps: ascertaining and formative experiment. The results of the ascertaining experiment showed an insufficient level of the students’ presentation skills. The next stage of our research was working on the project that consisted of 8 structural parts.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3998
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3.pdf284.89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.