Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3998
Назва: Метод проектов в процессе подготовки будущих учителей английского языка на специальном факультете
Інші назви: Method of projects in the process of preparing future English teachers at a special faculty
Автори: Геркерова, Александра Михайловна
Геркерова, Олександра Михайлівна
Gerkerova, Oleksandra Mykhailivna
Ключові слова: метод проектов
презентационные умения
креативное мышление
коммуникативная компетенция
project method
presentation skills
creative thinking
communicative competence
nursery rhymes
Дата публікації: 2019
Видавництво: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Бібліографічний опис: Геркерова, А. М. Метод проектов в процессе подготовки будущих учителей английского языка на специальном факультете / А. М. Геркерова // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. — 2019. — № 1. — С. 7-14.
Короткий огляд (реферат): В статье освещаются преимущества использования метода проектов в процессе профессиональной подготовки будущих учителей английского языка, представлены результаты эксперимента по проверке эффективности использования разработанного автором проекта «English History through Nursery Rhymes» с целью развития презентационных умений студентов, который проводился в рамках курса «Практика устной и письменной речи» для студентов 2 курса факультета иностранных языков. One of the most effective methods that make it possible for students to realize their individual needs in accordance with their interests and abilities is, in our opinion, the project method where the acquired knowledge and skills are not the final abstract result of education, but a means of accomplishing their research task. The aim of our research was to work out and experimentally test a long-term educational project «English History through Nursery Rhymes». Experimental test of the long-term educational project was carried out in two steps: ascertaining and formative experiment. The results of the ascertaining experiment showed an insufficient level of the students’ presentation skills. The next stage of our research was working on the project that consisted of 8 structural parts.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3998
Розташовується у зібраннях:2019

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
3.pdf284.89 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.