Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3950
Title: Методика організації самопідготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва до педагогічної практики
Other Titles: Методика самоподготовки учителей музыкального искусства к педагогической практике
Methods facilitating musical art teachers’ self-training for teaching practice
Authors: Демидова, Марина Григорівна
Демидова, Марина Григорьевна
Demidova, Maryna Hryhorivna
Keywords: самопідготовка
педагогічна практика
практико-зорієнтований підхід
майбутній учитель музики
самоподготовка
педагогическая практика
практико-ориентированный подход
будущий учитель музыки
self-training
pedagogical practice
practice-oriented approach
future music teacher
Issue Date: 2018
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Демидова М. Г. Методика організації самопідготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва до педагогічної практики / М. Г. Демидова // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. - 2018. - №4. - С. 29-33.
Abstract: У статті розглянуто умови успішної самопідготовки майбутніх учителів музики до педагогічної практики. У контексті вирішення цього завдання особливу увагу звернено на метокогнітивний та прогностичний компоненти пропонованої структури: виявлено багатозначність визначення вченими категорії метакогнітивності, її основні складники, розглянуто особливості когнітивних та метокогнітивних навичок, а також структуру і сутність педагогічного прогнозування та діагностики. Статья направлена на выявление условий, способствующих процессу успешной самоподготовки будущих учителей музыки к педагогической практике. Самоподготовка студентов к педагогической практике является составной и необходимой формой процесса обучения будущих учителей музыки. В исследованиях ученые отражают различные аспекты подготовки будущего учителя к профессиональной деятельности в период педагогической практики.The article is aimed at identifying conditions which would facilitate the process of successful self-training of the future Music teachers for teaching practice. Students’ self-training for pedagogical practice is an integral and necessary form of the process while educating / teaching future music teachers. In their studies, scientists reflect various aspects of training a future teacher in professional activities during the period of teaching practice. Today, there are two approaches to practice-oriented education in the system of higher education. Some scientists associate it with the organization of the educational, industrial and pre-diploma practice for students with the view to immerse them into professional environment. Scientists believe that education can not be practice-oriented without gaining activity-oriented experience. Others consider the introduction of profession-oriented technologies directly into the process of the whole training to be the most effective one.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3950
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Maryna Demydova.pdf163.48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.