Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3950
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДемидова, Марина Григорівна-
dc.contributor.authorДемидова, Марина Григорьевна-
dc.contributor.authorDemidova, Maryna Hryhorivna-
dc.date.accessioned2019-09-18T10:37:25Z-
dc.date.available2019-09-18T10:37:25Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationДемидова М. Г. Методика організації самопідготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва до педагогічної практики / М. Г. Демидова // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. - 2018. - №4. - С. 29-33.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3950-
dc.description.abstractУ статті розглянуто умови успішної самопідготовки майбутніх учителів музики до педагогічної практики. У контексті вирішення цього завдання особливу увагу звернено на метокогнітивний та прогностичний компоненти пропонованої структури: виявлено багатозначність визначення вченими категорії метакогнітивності, її основні складники, розглянуто особливості когнітивних та метокогнітивних навичок, а також структуру і сутність педагогічного прогнозування та діагностики. Статья направлена на выявление условий, способствующих процессу успешной самоподготовки будущих учителей музыки к педагогической практике. Самоподготовка студентов к педагогической практике является составной и необходимой формой процесса обучения будущих учителей музыки. В исследованиях ученые отражают различные аспекты подготовки будущего учителя к профессиональной деятельности в период педагогической практики.The article is aimed at identifying conditions which would facilitate the process of successful self-training of the future Music teachers for teaching practice. Students’ self-training for pedagogical practice is an integral and necessary form of the process while educating / teaching future music teachers. In their studies, scientists reflect various aspects of training a future teacher in professional activities during the period of teaching practice. Today, there are two approaches to practice-oriented education in the system of higher education. Some scientists associate it with the organization of the educational, industrial and pre-diploma practice for students with the view to immerse them into professional environment. Scientists believe that education can not be practice-oriented without gaining activity-oriented experience. Others consider the introduction of profession-oriented technologies directly into the process of the whole training to be the most effective one.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectсамопідготовкаuk
dc.subjectпедагогічна практикаuk
dc.subjectпрактико-зорієнтований підхідuk
dc.subjectмайбутній учитель музикиuk
dc.subjectсамоподготовкаuk
dc.subjectпедагогическая практикаuk
dc.subjectпрактико-ориентированный подходuk
dc.subjectбудущий учитель музыкиuk
dc.subjectself-traininguk
dc.subjectpedagogical practiceuk
dc.subjectpractice-oriented approachuk
dc.subjectfuture music teacheruk
dc.titleМетодика організації самопідготовки майбутнього вчителя музичного мистецтва до педагогічної практикиuk
dc.title.alternativeМетодика самоподготовки учителей музыкального искусства к педагогической практикеuk
dc.title.alternativeMethods facilitating musical art teachers’ self-training for teaching practiceuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Maryna Demydova.pdf163.48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.