Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3911
Title: Реалізація принципу креативності на заняттях зі стилістики української мови у вищій школі
Other Titles: The realisation of the creativity principle at the lessons of the ukrainian language stylistics in higher school
Authors: Попович, Анжеліка Станіславівна
Popovych, Anzhelika Stanislavivna
Keywords: принцип креативності
стилістика української мови
вища школа
креативний процес
креативний продукт
the creativity principle
Stylistics of the Ukrainian Language
higher school
creative process
creative product
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Попович А. С. Реалізація принципу креативності на заняттях зі стилістики української мови у вищій школі / А. С. Попович // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського. – 2017. – № 3. – С. 53-58.
Abstract: У статті досліджуються аспекти використання принципу креативності в навчанні стилістики майбутніх учителів української мови і літератури. Увага акцентується на таких складниках креативного середовища, як креативний процес і креативний продукт. Докладно аналізується власне дисциплінарний, міждисциплінарний і позааудиторний креативний процес. Студент як креативна особистість, вступаючи в креативний процес навчання, має отримати результат – власний, новий креативний продукт. Визначаються види креативних продуктів зі стилістики української мови. Principles of training are the foundation for the studying process of Stylistics of the Ukrainian language in higher school, they regulate it and cover all the aspects of educational activity. This didactic category is not permanent, it is constantly changing and updating – the views on the theoretical foundations of studying transform and new principles appear. The organization of the stylistics study at higher school requires a thoughtful approach to the selection of the teaching principles and their scientific substantiation as well as the definition of methodological ways of their implementation. The aim of our article is to analyse the implementation aspects of the creativity principle into teaching Stylistics to the future teachers of the Ukrainian Language and Literature, we mean such areas of the creative environment as a creative process and a creative product.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3911
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Popovych,.pdf284.97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.