Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3889
Title: Анализ методов обучения англоязычной письменной профессиональной речи студентов неязыковых специальностей
Other Titles: Аналіз методів навчання англомовного писемного професійного мовлення студентів немовних спеціальностей
Authors: Самоненко, Наталия Васильевна
Самоненко, Наталія Василівна
Samonenko, Nataliia
Keywords: профессионально-ориентированная иноязычная речь
письменная коммуникация
методы обучения
студенты неязыковых специальностей
професійно-орієнтоване іншомовне мовлення
письмова комунікація
методи навчання
студенти немовних спеціальностей
professionally-oriented foreign speech
written communication
teaching methods
non-linguistic students
Issue Date: 2018
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Самоненко Н. В. Анализ методов обучения англоязычной письменной профессиональной речи студентов неязыковых специальностей / Н. В. Самоненко // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. - 2018. - №2. - С.79-85
Abstract: В статье представлен анализ существующих методов обучения профессионально-ориентированной иноязычной речи будущих разнопрофильных специалистов. Описана суть исследований зарубежных и украинских ученых, которые обосновали возможность обучения англоязычной деловой речи студентов неязыковых специальностей на основе изучаемого профессионально-тематического материала. Выявлено достоинства и недостатки этих работ, с целью определения на их основе направления по сближению обучения иностранного языка и предмета профессиональной деятельности. В роботі описано сутність методичних наробок зарубіжних і українських вчених, які довели можливість навчання англомовного ділового мовлення студентів немовних спеціальностей на основі професійно-тематичного матеріалу, що вивчається, з урахуванням організації процесу навчання у вигляді ділової гри, методу проектів, в режимі інтерактивних контактів. In order to bring the production activity closer to its foreign language performance as close as possible and, thereby, to overcome the barrier between teaching two subjects different in their essence, but interrelated by the needs of their realization (these are a foreign language and a professionally-oriented subject), we set the following aim: by using the method of analysis of Ukrainian and foreign methodological, didactic and psychological researches, we intend to examine the existing technologies of teaching a professionally-oriented foreign language for non-linguistic students as well as to identify the advantages and disadvantages of the examined technologies aimed at finding the direction for the convergence of teaching a foreign language and a professional subject.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3889
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nataliia Samonenko.pdf284.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.