Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/3889
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСамоненко, Наталия Васильевна-
dc.contributor.authorСамоненко, Наталія Василівна-
dc.contributor.authorSamonenko, Nataliia-
dc.date.accessioned2019-09-16T08:39:26Z-
dc.date.available2019-09-16T08:39:26Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationСамоненко Н. В. Анализ методов обучения англоязычной письменной профессиональной речи студентов неязыковых специальностей / Н. В. Самоненко // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. - 2018. - №2. - С.79-85uk
dc.identifier.urihttp://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/3889-
dc.description.abstractВ статье представлен анализ существующих методов обучения профессионально-ориентированной иноязычной речи будущих разнопрофильных специалистов. Описана суть исследований зарубежных и украинских ученых, которые обосновали возможность обучения англоязычной деловой речи студентов неязыковых специальностей на основе изучаемого профессионально-тематического материала. Выявлено достоинства и недостатки этих работ, с целью определения на их основе направления по сближению обучения иностранного языка и предмета профессиональной деятельности. В роботі описано сутність методичних наробок зарубіжних і українських вчених, які довели можливість навчання англомовного ділового мовлення студентів немовних спеціальностей на основі професійно-тематичного матеріалу, що вивчається, з урахуванням організації процесу навчання у вигляді ділової гри, методу проектів, в режимі інтерактивних контактів. In order to bring the production activity closer to its foreign language performance as close as possible and, thereby, to overcome the barrier between teaching two subjects different in their essence, but interrelated by the needs of their realization (these are a foreign language and a professionally-oriented subject), we set the following aim: by using the method of analysis of Ukrainian and foreign methodological, didactic and psychological researches, we intend to examine the existing technologies of teaching a professionally-oriented foreign language for non-linguistic students as well as to identify the advantages and disadvantages of the examined technologies aimed at finding the direction for the convergence of teaching a foreign language and a professional subject.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectпрофессионально-ориентированная иноязычная речьuk
dc.subjectписьменная коммуникацияuk
dc.subjectметоды обученияuk
dc.subjectстуденты неязыковых специальностейuk
dc.subjectпрофесійно-орієнтоване іншомовне мовленняuk
dc.subjectписьмова комунікаціяuk
dc.subjectметоди навчанняuk
dc.subjectстуденти немовних спеціальностейuk
dc.subjectprofessionally-oriented foreign speechuk
dc.subjectwritten communicationuk
dc.subjectteaching methodsuk
dc.subjectnon-linguistic studentsuk
dc.titleАнализ методов обучения англоязычной письменной профессиональной речи студентов неязыковых специальностейuk
dc.title.alternativeАналіз методів навчання англомовного писемного професійного мовлення студентів немовних спеціальностейuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nataliia Samonenko.pdf284.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.