Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3878
Title: Художньо-педагогічні принципи творчого самовираження майбутніх учителів музики в процесі виконавсько-інструментальної підготовки
Other Titles: Artistic and pedagogical principles of creative self-expression of the future teachers of music in the process of perfomance-instrumental training
Authors: Хуан Яцянь
Huan Yajian
Keywords: творче самовираження майбутнього вчителя музики
виконавсько-інструментальна концепція
виконавська діалогічність
художній наратив
художньо-виконавська ампліфікація
виконавсько-інструментальний тезаурус
creative self-expression of the future music teachers
performance and instrumental conception
performing dialogicality
artistic narrative
artistic and performing amplification
performance-instrumental thesaurus
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Хуан Яцянь. Художньо-педагогічні принципи творчого самовираження майбутніх учителів музики в процесі виконавсько-інструментальної підготовки / Хуан Яцянь // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. - 2017. - №2. - С. 110-114
Abstract: Автором статті зроблено припущення, що художньо-педагогічними принципами творчого самовираження майбутніх учителів музики в процесі виконавсько-інструментальної підготовки є такі: діалогічності виконавської творчості, художнього наративу, художньо-виконавської ампліфікації та розширення виконавсько-інструментального тезаурусу. Ці принципи зумовлюватимуть: залучення студентів до процесу художньої комунікації під час створення індивідуальних виконавсько-інструментальних концепцій; спонукання до експертного розуміння власної інтерпретаторської концепції інструментального твору під час творчого самовираження; сприяння створенню майбутніми фахівцями індивідуальної виконавсько-інструментальної концепції через творче переосмислення інтерпретаторських вимог; творче дешифрування знаків і символів музичного твору. Nowadays Ukraine is included into a unified European educational space. This process requires modernization of the system of higher education through actualization of cultural, spiritual and moral problems, which is connected with the solution of the tasks aimed at the formation of a creative personality, including the artistic and pedagogical sphere. Future creatively active teachers of music will be able to define and realize independently professional goals, which are beyond the proposed standards, to think in a non-standard way, to analyze and improve their professional activity. Besides, they will be ready to accept a great number of changes in professional field as an opportunity to meet the needs in solving creative tasks in the process of personal and professional self-realization, in particular. The depth and original nature of this distinctive personal and professional creative self-expression into which students get involved while being trained at a musical pedagogical institution of higher education, in the process of performance and instrumental training in particular, are significant for artistic education.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3878
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Huan Yajian-2017-2.pdf259.62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.