Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3878
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorХуан Яцянь-
dc.contributor.authorHuan Yajian-
dc.date.accessioned2019-09-13T13:28:56Z-
dc.date.available2019-09-13T13:28:56Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationХуан Яцянь. Художньо-педагогічні принципи творчого самовираження майбутніх учителів музики в процесі виконавсько-інструментальної підготовки / Хуан Яцянь // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. - 2017. - №2. - С. 110-114uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3878-
dc.description.abstractАвтором статті зроблено припущення, що художньо-педагогічними принципами творчого самовираження майбутніх учителів музики в процесі виконавсько-інструментальної підготовки є такі: діалогічності виконавської творчості, художнього наративу, художньо-виконавської ампліфікації та розширення виконавсько-інструментального тезаурусу. Ці принципи зумовлюватимуть: залучення студентів до процесу художньої комунікації під час створення індивідуальних виконавсько-інструментальних концепцій; спонукання до експертного розуміння власної інтерпретаторської концепції інструментального твору під час творчого самовираження; сприяння створенню майбутніми фахівцями індивідуальної виконавсько-інструментальної концепції через творче переосмислення інтерпретаторських вимог; творче дешифрування знаків і символів музичного твору. Nowadays Ukraine is included into a unified European educational space. This process requires modernization of the system of higher education through actualization of cultural, spiritual and moral problems, which is connected with the solution of the tasks aimed at the formation of a creative personality, including the artistic and pedagogical sphere. Future creatively active teachers of music will be able to define and realize independently professional goals, which are beyond the proposed standards, to think in a non-standard way, to analyze and improve their professional activity. Besides, they will be ready to accept a great number of changes in professional field as an opportunity to meet the needs in solving creative tasks in the process of personal and professional self-realization, in particular. The depth and original nature of this distinctive personal and professional creative self-expression into which students get involved while being trained at a musical pedagogical institution of higher education, in the process of performance and instrumental training in particular, are significant for artistic education.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectтворче самовираження майбутнього вчителя музикиuk
dc.subjectвиконавсько-інструментальна концепціяuk
dc.subjectвиконавська діалогічністьuk
dc.subjectхудожній наративuk
dc.subjectхудожньо-виконавська ампліфікаціяuk
dc.subjectвиконавсько-інструментальний тезаурусuk
dc.subjectcreative self-expression of the future music teachersuk
dc.subjectperformance and instrumental conceptionuk
dc.subjectperforming dialogicalityuk
dc.subjectartistic narrativeuk
dc.subjectartistic and performing amplificationuk
dc.subjectperformance-instrumental thesaurusuk
dc.titleХудожньо-педагогічні принципи творчого самовираження майбутніх учителів музики в процесі виконавсько-інструментальної підготовкиuk
dc.title.alternativeArtistic and pedagogical principles of creative self-expression of the future teachers of music in the process of perfomance-instrumental traininguk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Huan Yajian-2017-2.pdf259.62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.