Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3876
Title: Педагогіка толерантності як технологія навчання англійської мови учнів основної школи
Other Titles: Педагогика толерантности как технология обучения английскому языку учеников основной школы
Pedagogy of tolerance as a technology of teaching english to students of secondary school
Authors: Тодорцева, Юлія Вікторівна
Тодорцева, Юлия Викторовна
Todortseva, Yuliya Viktorovna
Keywords: педагогіка толерантності
технологія навчання англійської мови
форми толерантного навчання іноземної мови
учні основної школи
типи толерантної взаємодії
педагогика толерантности
технология обучения английскому языку
формы толерантного обучения иностранному языку
ученики основной школы
типы толерантного взаимодействия
pedagogy of tolerance
technology of teaching English
forms of tolerant foreign language teaching
pupils of secondary school
types of tolerant interaction
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Тодорцева Ю. В. Педагогіка толерантності як технологія навчання англійської мови учнів основної школи / Ю. В. Тодорцева // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. - 2017. - №2. - С. 100-104
Abstract: У статті розглядається педагогіка толерантності як технологія навчання англійської мови учнів основної школи. Представлено різноманітні підходи до створення сучасного толерантного освітнього простору. Визначено основні завдання та методичні рекомендації впровадження педагогіки толерантності як технології навчання англійської мови. Запропоновано і охарактеризовано форми толерантного навчання іноземній мові учнів основної школи на прикладі розкриття типології толерантної взаємодії вчителя з учнями. В статье представлена педагогика толерантности как отрасль гуманистического знания, предусматривающего становление и развитие учащегося как личности, способной воспринимать многогранность и разнообразие культур, уважать достоинство ее носителей, чтить человеческие ценности, решать конфликтные ситуации и разрешать их ненасильственными средствами. Педагогика толерантности рассматривается в качестве технологии обучения английскому языку учащихся основной школы, которая является компонентом педагогического мастерства, научно обоснованным профессиональным выбором операционального воздействия на ребенка в контексте взаимодействия его с миром с целью формирования у него отношения к этому миру. The article presents the pedagogy of tolerance as a branch of humanistic knowledge, which provides for the establishment and development of the student as an individual, capable of perceiving variety and diversity of cultures, respecting the dignity of its bearers, honoring human values, resolving conflict situations and adjusting them by non-violent means. Pedagogy of tolerance is considered as a technology for teaching English to pupils of secondary school, which is a component of pedagogical skills, scientifically based professional choice of operational impact on the child in the context of his / her interaction with the world in order to form his / her attitude towards this world. The main tasks of the pedagogy of tolerance as a technology for teaching students in secondary school are considered: the development of pupils' self-esteem and the ability to respect the dignity of others; orientation of students to increase self-esteem by receiving positive feedback from the group; the teaching of a culture of tolerant behaviour, the ethics of relations; strengthening students’ communication skills without violence in its various manifestations; improvement of pupils’ practical skills on the basis of dialogue, cooperation and trusteeship; the students’ methodological skills of mastering the English language with the help of the principle of the game.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3876
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Todortseva-2017-2.pdf270.42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.