Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3876
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТодорцева, Юлія Вікторівна-
dc.contributor.authorTodortseva, Yuliya Viktorovna-
dc.date.accessioned2019-09-13T13:11:24Z-
dc.date.available2019-09-13T13:11:24Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationТодорцева Ю. В. Педагогіка толерантності як технологія навчання англійської мови учнів основної школи / Ю. В. Тодорцева // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. - 2017. - №2. - С. 100-104uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3876-
dc.description.abstractУ статті розглядається педагогіка толерантності як технологія навчання англійської мови учнів основної школи. Представлено різноманітні підходи до створення сучасного толерантного освітнього простору. Визначено основні завдання та методичні рекомендації впровадження педагогіки толерантності як технології навчання англійської мови. Запропоновано і охарактеризовано форми толерантного навчання іноземній мові учнів основної школи на прикладі розкриття типології толерантної взаємодії вчителя з учнями. The article presents the pedagogy of tolerance as a branch of humanistic knowledge, which provides for the establishment and development of the student as an individual, capable of perceiving variety and diversity of cultures, respecting the dignity of its bearers, honoring human values, resolving conflict situations and adjusting them by non-violent means. Pedagogy of tolerance is considered as a technology for teaching English to pupils of secondary school, which is a component of pedagogical skills, scientifically based professional choice of operational impact on the child in the context of his / her interaction with the world in order to form his / her attitude towards this world. The main tasks of the pedagogy of tolerance as a technology for teaching students in secondary school are considered: the development of pupils' self-esteem and the ability to respect the dignity of others; orientation of students to increase self-esteem by receiving positive feedback from the group; the teaching of a culture of tolerant behaviour, the ethics of relations; strengthening students’ communication skills without violence in its various manifestations; improvement of pupils’ practical skills on the basis of dialogue, cooperation and trusteeship; the students’ methodological skills of mastering the English language with the help of the principle of the game.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectпедагогіка толерантностіuk
dc.subjectтехнологія навчання англійської мовиuk
dc.subjectформи толерантного навчання іноземної мовиuk
dc.subjectучні основної школиuk
dc.subjectтипи толерантної взаємодіїuk
dc.subjectpedagogy of toleranceuk
dc.subjecttechnology of teaching Englishuk
dc.subjectforms of tolerant foreign language teachinguk
dc.subjectpupils of secondary schooluk
dc.subjecttypes of tolerant interactionuk
dc.titleПедагогіка толерантності як технологія навчання англійської мови учнів основної школиuk
dc.title.alternativePedagogy of tolerance as a technology of teaching english to students of secondary schooluk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Todortseva-2017-2.pdf270.42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.