Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3819
Title: Етапи формування умінь музично-виконавської артикуляції майбутніх учителів музики в процесі навчання грі на фортепіано
Other Titles: Stages of formation of future music teachers’ musical and performing articulation abilities when teaching piano playing
Authors: Лу, Чен
Lu, Cheng
Keywords: інтонаційний комплекс
художня техніка
артикуляція
уміння музично-виконавської артикуляції
интонационный комплекс
художественная техника
артикуляция
intonational complex
art technique
articulation
musical and performing articulation abilities
Issue Date: 2015
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Лу Чен. Етапи формування умінь музично-виконавської артикуляції майбутніх учителів музики в процесі навчання грі на фортепіано / Чен Лу // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського. – 2015. – №2. – С. 98-104.
Abstract: Стаття присвячена проблемі формування інтонаційної виразності виконання фортепіанних творів майбутніми вчителями музики. Успішність такого виконання зумовлена сформованістю умінь музично-виконавської артикуліції. Уточнено сутність таких умінь в контексті художньої техніки піаніста. Розкриті методичні аспекти формування умінь музично-виконавської артикуляції. Обгрунтовується логіка запровадження етапів експериментальної методики. Уточнюється мета кожного етапу, представлено їх номенування. Пропонуються приклади творчих завдань та методів до кожного етапу. The article deals with the main components of experimental methodology for forming musical and performing articulation skills. Performing intonational expressivity in pianism is a broad phenomenon; it is not uniplanar or just linear. A pianist’s performing intonation is with rich timbre, it is dynamically structured and rhythmically emphasized. It is a space-and-time phenomenon and symbolic means of conveying artistic concept, the whole work’s image, in other words, “dramatic kernel” of both composer’s idea and performing musician’s interpretation at the same time. Music articulation and ability for its expressive rendering are included in intonational complex of a pianist’s art technique.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3819
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lu Cheng.pdf129.41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.