Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3788
Title: Проблема підготовки майбутніх вихователів до розумового виховання дошкільників
Other Titles: Проблема подготовки будущих воспитателей к умственному воспитанию дошкольников
The problem dealing with the training targeted to the future kindergarten educators in intellectual education of pre-schoolers
Authors: Кудрявцева, Олена Альбертівна
Кудрявцева, Елена Альбертовна
Kudryavtseva, Olena Albertivna
Горєлова, Вікторія Олександрівна
Горелова, Виктория Александровна
Horelova, Viktoriia Oleksandrivna
Keywords: професійно-педагогічна підготовка
майбутні вихователі
розумове виховання дошкільників
критерії
показники і рівні готовності майбутніх вихователів до розумового виховання дошкільників
ефективна підготовка майбутніх вихователів до розумового виховання дітей дошкільного віку
профессионально-педагогическая подготовка
будущие воспитатели
умственное воспитание дошкольников
критерии
показатели и уровни готовности будущих воспитателей к умственному воспитанию дошкольников
эффективная подготовка будущих воспитателей к умственному воспитанию детей дошкольного возраста
professional pedagogical training
future educators
intellectual education of preschoolers
criteria
indicators and preparedness (proficiency) levels of the future educators for intellectual education of preschoolers
effective training of the future educators in intellectual education of preschool children
Issue Date: 2018
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Кудрявцева О. А., Горєлова В. О. Проблема підготовки майбутніх вихователів до розумового виховання дошкільників / О. А. Кудрявцева, В. О. Горєлова // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського. – 2018. – № 1. – С. 74-80.
Abstract: У статті подано обґрунтування проблеми підготовки майбутніх вихователів до розумового виховання дітей дошкільного віку. Проаналізовано поняття «професійно-педагогічна підготовка», «готовність майбутніх вихователів до розумового виховання дошкільників». Констатовано, що сьогодні недостатньо розкрита проблема підготовки майбутніх вихователів до розумового виховання дітей дошкільного віку. Визначено критерії, показники і схарактеризовано рівні готовності майбутніх вихователів до розумового виховання дітей дошкільного віку. Представлені результати експериментальної перевірки методики підготовки майбутніх педагогів дошкільної освіти до розумового виховання дітей дошкільного віку. Усложнение задач и содержания воспитания детей и молодежи обусловливают рост требований к педагогическим работникам. Отсюда возникает необходимость более глубокого осознания профессиональной подготовки будущих педагогов, в том числе – педагогов дошкольного образования. Целью исследования является теоретическое обоснование и экспериментальная проверка методики подготовки будущих воспитателей к умственному воспитанию дошкольников. Проанализирована сущность понятий «профессионально-педагогическая подготовка», «готовность будущих воспитателей к умственному воспитанию дошкольников». Констатировано, что сегодня недостаточно раскрыта проблема подготовки будущих воспитателей к умственному воспитанию детей дошкольного возраста. Complication of the tasks and content of children’s and youth’s education stipulates increasing requirements to pedagogical staff. Hence, there arises the necessity to a far deeper comprehension of the professional training targeted to the would-be pedagogues, including the pedagogues working in the sphere of pre-school education. The aim of the article is to give a theoretical ground and provide for experimental verification of the methods which facilitate the training of the future kindergarten educators in intellectual education of pre-schoolers. The essence of the notions “professional pedagogical training”, “readiness of the would-be educators for intellectual education of pre-schoolers” is analysed. It is stated that today the problem regarding the training of the future kindergarten educators in intellectual education of pre-schoolers is not fully revealed. The stages of the experimental research (stating, forming, controlling) aimed at studying the future educators’ readiness for intellectual education of pre-schoolers as well as elaborating the methods which could facilitate the efficiency of the designated training are described.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3788
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kudriavtseva.pdf292.92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.