Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3788
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКудрявцева, Олена Альбертівна-
dc.contributor.authorKudryavtseva, Olena Albertivna-
dc.contributor.authorГорєлова, Вікторія Олександрівна-
dc.contributor.authorHorelova, Viktoriia Oleksandrivna-
dc.date.accessioned2019-09-11T10:17:20Z-
dc.date.available2019-09-11T10:17:20Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationКудрявцева О. А., Горєлова В. О. Проблема підготовки майбутніх вихователів до розумового виховання дошкільників / О. А. Кудрявцева, В. О. Горєлова // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського. – 2018. – № 1. – С. 74-80.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3788-
dc.description.abstractУ статті подано обґрунтування проблеми підготовки майбутніх вихователів до розумового виховання дітей дошкільного віку. Проаналізовано поняття «професійно-педагогічна підготовка», «готовність майбутніх вихователів до розумового виховання дошкільників». Констатовано, що сьогодні недостатньо розкрита проблема підготовки майбутніх вихователів до розумового виховання дітей дошкільного віку. Визначено критерії, показники і схарактеризовано рівні готовності майбутніх вихователів до розумового виховання дітей дошкільного віку. Представлені результати експериментальної перевірки методики підготовки майбутніх педагогів дошкільної освіти до розумового виховання дітей дошкільного віку. Complication of the tasks and content of children’s and youth’s education stipulates increasing requirements to pedagogical staff. Hence, there arises the necessity to a far deeper comprehension of the professional training targeted to the would-be pedagogues, including the pedagogues working in the sphere of pre-school education. The aim of the article is to give a theoretical ground and provide for experimental verification of the methods which facilitate the training of the future kindergarten educators in intellectual education of pre-schoolers. The essence of the notions “professional pedagogical training”, “readiness of the would-be educators for intellectual education of pre-schoolers” is analysed. It is stated that today the problem regarding the training of the future kindergarten educators in intellectual education of pre-schoolers is not fully revealed. The stages of the experimental research (stating, forming, controlling) aimed at studying the future educators’ readiness for intellectual education of pre-schoolers as well as elaborating the methods which could facilitate the efficiency of the designated training are described.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherПівденноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинськогоuk
dc.subjectпрофесійно-педагогічна підготовкаuk
dc.subjectмайбутні вихователіuk
dc.subjectрозумове виховання дошкільниківuk
dc.subjectкритеріїuk
dc.subjectпоказники і рівні готовності майбутніх вихователів до розумового виховання дошкільниківuk
dc.subjectефективна підготовка майбутніх вихователів до розумового виховання дітей дошкільного вікуuk
dc.subjectprofessional pedagogical traininguk
dc.subjectfuture educatorsuk
dc.subjectintellectual education of preschoolersuk
dc.subjectcriteriauk
dc.subjectindicators and preparedness (proficiency) levels of the future educators for intellectual education of preschoolersuk
dc.subjecteffective training of the future educators in intellectual education of preschool childrenuk
dc.titleПроблема підготовки майбутніх вихователів до розумового виховання дошкільниківuk
dc.title.alternativeThe problem dealing with the training targeted to the future kindergarten educators in intellectual education of pre-schoolersuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kudriavtseva.pdf292.92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.