Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3695
Title: Теоретичні засади організації науково-дослідної діяльності майбутніх учителів у країнах Західної Європи
Other Titles: The theoretical foundations of future teachers’ research activity in Western Europe
Authors: Сущенко, Л. О.
Sushchenko, L.
Keywords: research activities
activity approach
competence approach
personality-oriented approach
Issue Date: 2015
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Сущенко Л. О. Теоретичні засади організації науково-дослідної діяльності майбутніх учителів у країнах Західної Європи / Л. О. Сущенко // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського. – 2015. – №1. – С. 190-195.
Abstract: У статті розглядаються теоретичні підходи щодо організації науково-дослідної діяльності майбутніх вчителів. Наведено аналіз основних теорій прогресивізму, компетентнісного, діяльнісного підходів. Розкрито фундаментальні категорії, що визначають розвиток засобів організації науково-дослідної діяльності студентів. The article deals with the theoretical approaches to the organization of research activity of the future teachers. The analysis of the main theories of progressivism, competency, and activity approaches is represented. The fundamental categories that determine the development funds of the organization of research activity of students are found out.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3695
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sushchenko.pdf510.87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.