Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3546
Title: Характеристика англоязычной сказки как интегрированного предмета обучения
Other Titles: Characteristics of the english fairy tale as an integrated educational subject
Authors: Миркович, Инна Леонидовна
Мирковіч, Інна Леонідівна
Myrkovych, Inna Leonidivna
Keywords: интегрированное обучение
английская аутентичная сказка
ученики младшего школьного возраста
иностранный язык
інтегроване навчання
англійська автентична казка
учні молодшого шкільного віку
іноземна мова
integrated teaching
English authentic fairy tale
junior age pupils
foreign language
Issue Date: 2015
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Миркович И. Л. Характеристика англоязычной сказки как интегрированного предмета обучения / И. Л. Миркович // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського. – 2015. – №1. – С. 33-37.
Abstract: В статье рассматривается проблема интегрированного обучения младших школьников иностранному языку посредством английской аутентичной сказки. Представлена характеристика английской аутентичной сказки, выделены ее структурные компоненты, назван комплекс методических действий, способный в наибольшей степени воздействовать как на усвоение материала сказки, так и на его воспроизведение. У статті розглядається проблема інтегрованого навчання учнів молодшого шкільного віку іноземної мови засобами англійської автентичної казки. Подана характеристика англійської автентичної казки, виокремлено її структурні компоненти, названо комплекс методичних дій, що здатні ефективно впливати на засвоєння матеріалу казки та його репродукцію. The article discloses the problem of integrated teaching approach in secondary school education. Foreign language integrated teaching on the basis of English authentic fairy tales is highlighted. The characteristics of the English authentic fairy tale, its structural components have been brought to light. A complex of methodical actions which can effectively influence both on learning and reproduction of fairy tales material has been elaborated.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3546
Appears in Collections:2015

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mirkovich.pdf115.84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.