Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3525
Title: Подготовка будущего учителя начальной школы в области лексической семантики
Other Titles: Training of future primary school teachers in the area of lexical semantics
Authors: Сокаль, Марія Анатоліївна
Сокаль, Мария Анатольевна
Sokal, Mariia Anatoliivna
Keywords: будущий учитель начальных классов
лингвистическая подготовка
лингводидактическая подготовка
семантика
лексическое значение слова
компонентный анализ значения слова
future primary school teacher
language training
linguodidactic training
semantics
lexical meaning of a word
component analysis of the meaning of a word
Issue Date: 2016
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Сокаль М. А. Подготовка будущего учителя начальной школы в области лексической семантики / М. А. Сокаль // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : зб. наук. пр. — 2016. — № 4. — С. 128-133.
Abstract: В статье рассматриваются вопросы, связанные с содержанием тех знаний, которые сообщаются будущим учителям по лексикологии (в связи с поиском эффективных путей семантизации слов в начальных классах). Указывается основа теоретической и практической подготовки студентов - лингвистическая концепция лексико-семантической системы языка. Определён подход к раскрытию семантики слова - компонентный анализ. Проиллюстрирована возможность его использования в начальном курсе языка. The search for effective ways of learning the lexical meaning of the word by students of junior classes is one of the urgent problems of the modern methods of language teaching. Its solution is impossible without taking into account the main trends which determine the development of lexis as a science and its use in linguodidactic training of future elementary school teachers. Therefore, we consider the chosen topic as currently important.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3525
Appears in Collections:2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
23.pdf376.61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.