Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3499
Title: Общение, идентификация, сознание – постулаты развития личности
Other Titles: Спілкування, ідентифікація, свідомість – постулати розвитку особистості
Communication, identification, consciousness as postulates of personality development
Authors: Bohush, Alla Mykhailivna
Богуш, Алла Михайлівна
Богуш, Алла Михайловна
Абрамова, Л. Н.
Моляко, В. А.
Keywords: общение
идентификация
сознание
самосознание
самооценка
личность
молодежные группировки
бездуховность
безнравственность
духовность
Иисус Христос
духовное воспитание
спілкування
ідентифікація
свідомість
самосвідомість
самооцінка
особистість
молодіжні угрупування
бездуховність
аморальність
духовність
Ісус Христос
духовне виховання
communication
identification
consciousness
self-consciousness
self-evaluation
personality
youth’s groupings
non-spirituality
amorality
spirituality
Jesus Christ
spiritual up-bringing
Issue Date: 2017
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Богуш А. М. Общение, идентификация, сознание – постулаты развития личности / Л. Н. Абрамова, А. М. Богуш, В. А. Моляко // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету ім. К. Д. Ушинського. Педагогічні науки. - 2017. - № 2. - С. 12-20.
Abstract: В статье раскрыто развитие личности в парадигме его общения, идентификации, сознания от дошкольного до юношеского возраста. Охарактеризованы формы общения детей от рождения до юношеского возраста. проанализировано развитие самосознания детей младшего школьного возраста и характеристику идентификации детей подросткового возраста в процессе их социализации (индивидуальной и групповой). Существенная роль в процессе идентификации принадлежит сознанию, проявление которого характеризуется активностью, интенциональность, способностью к рефлексии, самонаблюдению, самоотношению, самооценке. У статті розкрито розвиток особистості в парадигмі її спілкування, ідентифікації, свідомості від дошкілля до юнацького віку. Все життя людини супроводжується спілкуванням з іншими. Подано модель спілкування, за М. Лісіною; схарактеризовано форми спілкування дітей від народження до юнацького віку. Проаналізовано розвиток самосвідомості дітей молодшого шкільного віку та характеристику ідентифікації дітей підліткового віку у процесі їх соціалізації (індивідуальної та групової). Індивідуальна ідентифікація передбачає прийняття для наслідування образу (символу) і введення його у свій внутрішній світ і прийняття його як власних цінностей, норм, правил. Групова ідентифікація виявляється в оточені себе, свого «Я» з певною групою, прийняття її цілей, цінностей, усвідомлення себе як члена цієї групи. Суттєва роль у процесі ідентифікації належить свідомості, прояви якої характеризуються активністю, інтенціональністю, здатністю до рефлексії, самоспостереженню, самоставленню, самооцінці. Personality development within the paradigm of person’s communication, identification and consciousness starting from his / her childhood to adolescence has been revealed in the article. All person’s life is accompanied by communication with other people. A communication model elaborated by M. Lisina has been represented; children’s communication forms starting from childhood to adolescence have been characterized. The development of junior schoolchildren’s self-consciousness has been analyzed; the identification peculiarities of adolescents (teen-agers) in the process of their socialization (individual and group) have been characterized. Individual identification presupposes adoption of an image (symbol) to follow alongside with its introduction into his / her inner world and its adoption as his / her personal values, norms, rules. Group identification is realized by surrounding oneself, one’s own “I”, by a certain group, adoption of the group’s goals, values, awareness of oneself as a group member.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3499
Appears in Collections:2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Abramova-Bogush-Molyako-2017-2.pdf586.61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.