Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3449
Назва: Вплив малих форм активного відпочинку на розумову працездатність учнів початкової школи
Інші назви: Influence of small forms of active rest on primary school pupils’ mental performance
Автори: Присяжнюк, Станіслав Іванович
Prysyazhnyuk, Stanislav
Ключові слова: здоровʼя школярів
фізкультурні хвилинки
учні початкових класів
скроневий тиск
розумова працездатність
schoolchildren’s health
physical jerks
primary school pupils
temporal blood pressure
mental performance
Дата публікації: 2016
Видавництво: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Бібліографічний опис: Присяжнюк С. І. Вплив малих форм активного відпочинку на розумову працездатність учнів початкової школи / С. І. Присяжнюк // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : зб. наук. пр. — 2016. — № 3. — С. 89-93.
Короткий огляд (реферат): В роботі представлені результати вивчення залежності розумової працездатності школярів молодших класів (п=137) від рівня скроневого артеріального тиску та засобів їх оптимізації. Показано, що до початку першого уроку у більшості дітей скроневий артеріальний тиск був у нормі (праворуч 43,5 ± 0,41; ліворуч 43, 4 ± 0,47 мм рт. ст.), а також була відмічена хороша сила і рухливість нервових процесів з достатньо високим рівнем розумової працездатності. На кінець навчального дня відбувалося зниження скроневого ар- теріального тиску у 56,2, підвищення – у 34 відсотків дітей; у 9,5% школярів зміни не зареєстровані. Встановлено, що високий рівень розумової працездатності школярів пов'язаний з підвищенням скроневого ар- теріального тиску, низький – з гіпотонічними реакціями. Використання комплексу фізичних вправ (фізкультурної хвилинки) в режимі навчального дня покращує стан мозкової гемодинаміки, підвищуючи розумову працездатність школярів. The results of the research specifying the dependence of primary school pupils’ mental performance (p=137) from the level of temporal blood pressure and ways of their optimization are represented in the article. Pupils of the second and third grades of Kyiv’s secondary schools had their temporal blood pressure tested on both sides before the beginning and at the end of their school study; the level of their mental performance was defined by means of V. Ya. Anfimov’s and A. G. Ivanov-Smolenskyi’s methods. The first series of the research was conducted without using any small forms of an active rest (physical jerks); the second one – within the school days when the pupils had physical jerks according to specially elaborated complexes of physical exercises.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3449
Розташовується у зібраннях:2016

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
14.pdf553.46 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.