Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/343
Title: Педагогічні умови професійно орієнтованого навчання іноземних мов майбутніх фахівців економічного профілю
Other Titles: Pedagogical conditions of professionally oriented learning foreign languages for future professionals economic profile
Authors: Вишневська, Кіра Георгіївна
Vyshnevska, Kira Georgiivna
Keywords: професійно-орієнтоване навчання
педагогічні умови
іншомовні комунікативні вміння
фахівець економічного профілю
professionally-oriented teaching
pedagogical conditions
foreign language communicative skills
future specialists in the field of Economics
Issue Date: 2011
Publisher: Київський національний економічний університет імені В. Гетьмана
Citation: Вишневська К. Г. Педагогічні умови професійно орієнтованого навчання іноземних мов майбутніх фахівців економічного профілю : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Кіра Георгіївна Вишневська; наук. кер. І. О. Пальшкова; Криворіз. екон. ін-т ДВНЗ "КНЕУ ім. В. Гетьмана". – Кривий Ріг, 2011. – 248 с.
Abstract: У дослідженні визначено зміст і структуру поняття «професійно–орієнтоване навчання іноземної мови майбутніх фахівців економічного профілю»; схарактеризовано рівні розвитку професійно спрямованого іноземного мовлення у майбутніх фахівців економічного профілю; визначено критерії з їхніми показниками; теоретично обґрунтовано педагогічні умови професійно-орієнтованого навчання іноземних мов майбутніх фахівців економічного профілю: наявність комунікативно-професійної спрямованості викладання іноземної мови у вищому навчальному закладі економічного профілю; забезпечення професійно спрямованої позитивної мотивації у процесі навчання іноземної мови майбутніх фахівців економічного профілю; використання міжпредметних зв’язків у процесі професійного навчання іноземної мови майбутніх фахівців економічного профілю; занурення студентів в іншомовну імітаційно-рольову професійно спрямовану діяльність. The thesis deals with theoretical foundation and experimental verification of the pedagogical conditions of professionally oriented language teaching future specialists in the field of Economics. Our research defines the content and structure of concept "professionally-oriented foreign language teaching future specialists in the field of Economics ", characterizes the level of development of professionally oriented foreign language for future Economists according to the defined criteria and indicators. The pedagogical conditions of professionally oriented language teaching future specialists in the field of Economics are defined as follows: communicative teaching with professional orientation; providing professionally directed positive motivation; use of interdisciplinary connections in the foreign language teaching of future specialists in the field of Economics; students involvement in professionally connected imitation and role game playing. An experimental model of pedagogical conditions of professionally - oriented foreign language teaching future specialists in the field of Economics was developed. Techniques of the role and business games and situationally stipulated system of exercises were developed and tested. They take into account the peculiarities of professionallyoriented communicative competence in speaking. It comprises cultural, psychological, pedagogical aspects and consequently the logics and methods of its research are adequate to the requirements of humanitarian cognition. In modern conditions of international contacts development the foreign languages become the major means of professional communication for the future specialists in the sphere of economics. It has caused the necessity of studying foreign languages not as university academic discipline but as the tool for the future professional work and professional knowledge, as a password to the world of successful international agreements.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/343
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Вишневська Кіра Георгіївна (1).pdf2.64 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.