Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3426
Title: Дієве засвоєння знань у процесі іншомовної підготовки майбутніх лікарів
Other Titles: Effective learning within the foreign language training of future doctors
Authors: Русалкіна, Людмила Георгіївна
Rusalkina, Lyudmyla Georgіivna
Русалкина, Людмила Георгиевна
Keywords: дієвість знань
якість освіти
іншомовна підготовка майбутніх лікарів
knowledge effectiveness
quality of education
foreign language training of future doctors
Issue Date: 2016
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Русалкіна Л. Г. Дієве засвоєння знань у процесі іншомовної підготовки майбутніх лікарів / Л. Г. Русалкіна // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : зб. наук. пр. — 2016. — № 2. — С. 65-68.
Abstract: Якість освіти розуміють як ступінь досягнення визначених в освітньому просторі цілей і завдань. Основним критерієм якості освітнього процесу є результат, показником якого є знання і вміння. У статті розглядається проблема дієвого засвоєння знань у процесі іншомовної підготовки студентів медичних вишів. Дієві знання характеризуються мобільністю і вмінням застосовувати їх під час вирішення практичних професійних завдань, а також здатністю користуватися ними у нових умовах. The main task of the national contemporary high school is the formation of students’ activity- and practice- oriented knowledge, since without the knowledge formed at the level of readiness for its practical application during new practical situations, there may occur some difficulties in the process of teaching. Consequently, besides the formation of a certain amount of knowledge, the major task of high school training at this stage is the development of creative and mental abilities of a person as well as mastering the methodology of self-training. It is necessary to create the maximum suitable conditions for revelation and development of medical students’ abilities and independence. The formation of the designated skills during the foreign language training of the future doctors is considered in the article.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3426
Appears in Collections:2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11.pdf526.85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.