Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3409
Title: Педагогічне наставництво в аспекті полісуб’єктного підходу
Other Titles: Pedagogical mentoring in the aspect of polysubject approach
Authors: Осипова, Тетяна Юріївна
Осипова, Татьяна Юрьевна
Osipova, Tetyana Yuryivna
Keywords: підготовка майбутніх учителів
полісуб’єктний підхід
педагогічне наставництво
полісуб’єктна взаємодія
діалог
future teachers’ training
polysubject approach
teacher mentoring
polysubject interaction
dialogue
Issue Date: 2016
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Осипова Т. Ю. Педагогічне наставництво в аспекті полісуб’єктного підходу / Т. Ю. Осипова // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : зб. наук. пр. — 2016. — № 1. — С. 61-66.
Abstract: Стаття присвячена висвітленню сутності полісуб’єктного підходу в підготовці майбутніх учителів до педагогічного наставництва у процесі навчання. Полісуб’єктний підхід розглядається як настанова на прогнозування поведінки суб’єктів навчально-виховного процесу в ситуаціях спілкування, спільної діяльності, на взаєморозуміння і обмін особистісними сенсами з іншими людьми та надання взаємної підтримки. Доведено, що здійснюючи педагогічне наставництво вчитель повинен не тільки передавати соціокультурний досвід вихованцям, а організувати спільну життєдіяльність, активну співтворчість суб’єктів навчально-виховного процесу. The article considers the essence of polysubject approach in preparing future teachers for pedagogical mentoring in the process of their education. Polysubject approach is considered as prediction of the individual’s behavior in the educational process during communicational situations, collaboration, and mutual understanding on the exchange of personal meaning with the others and mutual support. The main task of mentoring teachers from positions of subjec- tivity is the transfer of subjectivity, which is defined as the process of interaction, which is based on a set of factors which influence the trust relationship formation. It was found that within polysubject community approach "teacher - student" is the only developing system.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3409
Appears in Collections:2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
12.pdf346.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.