Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3406
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКудрявцева, Олена Альбертівна-
dc.contributor.authorKudryavtseva, Olena Albertivna-
dc.date.accessioned2019-08-22T09:06:56Z-
dc.date.available2019-08-22T09:06:56Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationКудрявцева О. А. Теоретичні засади дослідження оцінювання якості знань студентів / О. А. Кудрявцева // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : зб. наук. пр. — 2016. — № 1. — С. 45-51.uk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3406-
dc.description.abstractУ статті проаналізовано основні напрями і методичні підходи вітчизняних та зарубіжних вчених щодо процесу оцінювання якості знань студентів в процесі професійної підготовки у вищих навчальних закладах. Розглядаються теоретико-методичні засади вивчення психологічних механізмів цього процесу та визначен- ня засобів педагогічного впливу на результати процесу оцінювання знань. The article deals with the main vectors and methodical approaches of native and foreign scientists to the problem of quality assessment of students’ knowledge in the process of professional training at institutes of higher education. The credit-module system of education is considered to be the most integral and systemic approach to the process of education at higher school in the XXI century. A significant component of the educational activity is the system of control and assessment, diagnostics of students’ educational achievements, to be more precise. The rating system of assessment is one of the forms of students’ knowledge quality control within Ukraine’s modern establishments of higher education.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»uk
dc.subjectкредитно-модульна система навчанняuk
dc.subjectпедагогічний контрольuk
dc.subjectрейтингова система оцінюванняuk
dc.subjectякість знань студентівuk
dc.subjectcredit-module system of educationuk
dc.subjectpedagogical controluk
dc.subjectrating assessment systemuk
dc.subjectquality of students’ knowledgeuk
dc.titleТеоретичні засади дослідження оцінювання якості знань студентівuk
dc.title.alternativeTheoretical bases enabling the research of the problem of students’ knowledge assessmentuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kudryavtseva Olena Albertivna.pdf357.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.