Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/328
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВатаманюк, Галина Петрівна-
dc.contributor.authorVatamanyuk, Galyna Petrivna-
dc.date.accessioned2018-09-13T08:01:52Z-
dc.date.available2018-09-13T08:01:52Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationВатаманюк Г. П. Формування комунікативних умінь старших дошкільників у процесі музично-ігрової діяльності : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.08 / Галина Петрівна Ватаманюк; наук. кер. М. А. Печенюк; Кам'янець-Поділ. нац. ун-т ім. Івана Огієнка. – Кам'янець-Поділ., 2014. – 332 сuk
dc.identifier.uridspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/328-
dc.description.abstractУ дисертації науково обґрунтовано сутність і структуру понять «комунікативні уміння старших дошкільників у музично-ігровій діяльності». Уточнено поняття «комунікативні уміння», «музично-ігрова діяльність». Виявлено критерії (когнітивно-ігровий, емоційно-виразний, довільно-комунікативний) і показники сформованості комунікативних умінь в ігровій діяльності (знання дітьми ігор, уміння їх пояснити, організувати і провести, творче відображення реальних і казкових ситуацій спілкування, використання формул мовленнєвого етикету у грі; використання вербальних, невербальних засобів спілкування та здатність їх розуміти; уміння будувати діалогічні єдності у спілкуванні, трилог, полілог у процесі організації гри, використовувати функціональні типи діалогу). In the thesis the essence and the structure of the notions «senior preschool-age children communicative skills in musical-gaming activity», have been theoretically substantiated. The notions «communicative skills», «musical-gaming activity» have been specified. The criteria (cognitive-gaming, emotional-expressive, improvised-communicative) and the indicators of the developed communicative skills of senior pre-school-age children in the gaming activity (children’s knowledge of gaming, skills to explain the game rules, to organize and to conduct them, creative reflection of real and fairy communicative situations; the use of speech etiquette formulae during the game; the use of verbal, non-verbal means of communication and the children’s ability to understand them; skills to build dialogical, trilogical, polylogical unities in game organization, to use different functional types of a dialogue) have been determined. The pedagogical factors of developing senior pre-school-age children communicative skills in the process of musical-gaming activity (content interconnection of communicative, musical and gaming activity of senior pre-school-age children; musical-speech support of children’s gaming activity; creating reflexive character of gaming activity; children’s immersion into active communicative-musical-gaming activity) have been elaborated. The levels characterizing senior pre-school-age children communicative skills development in gaming activity (high, average, satisfactory, low) have been determined. The effectiveness of the suggested model and methodology has been verified and confirmed in the course of experimental teaching.uk
dc.language.isootheruk
dc.publisherКам янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнкаuk
dc.subjectкомунікативні умінняuk
dc.subjectформування комунікативних уміньuk
dc.subjectстарші дошкільникиuk
dc.subjectмузично-ігрова діяльністьuk
dc.subjectметодика формування комунікативних уміньuk
dc.subjectпедагогічні умовиuk
dc.subjectcommunicative skillsuk
dc.subjectdevelopment of communicative skillsuk
dc.subjectsenior pre-school-age childrenuk
dc.subjectmusical-gaming activityuk
dc.subjectmethodology of developing communicative skillsuk
dc.subjectpedagogical factorsuk
dc.titleФормування комунікативних умінь старших дошкільників у процесі музично-ігрової діяльностіuk
dc.title.alternativeFormation of communicative skills senior preschool children in the process musical-gaming activityuk
dc.typeThesisuk
Appears in Collections:Дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ВАТАМАНЮК ГАЛИНА ПЕТРІВНА (1).pdf2.58 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.