Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3195
Title: Фортепианная подготовка будущего учителя музыки Украины и Китая в контексте транскультурного подхода
Other Titles: Piano training of a future music teacher of Ukraine and China in the context of trans-cultural approach
Authors: Лу Чен
Lu Chen
Keywords: фортепианная подготовка
художественная идентичность
транскультура
транскультурный подход
piano training
artistic identity
trans–culture
trans– cultural approach
Issue Date: 2014
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Лу Чен. Фортепианная подготовка будущего учителя музыки Украины и Китая в контексте транскультурного подхода / Лу Чен // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського : зб. наук. пр. — 2014. — № 3-4. — С. 124-130.
Abstract: В статье раскрыта сущность транскультурного подхода в пе– дагогике в контексты синергетической методологии. Показана ре– альность транскультурных явлений в условиях поликультурного образования, в частности в сфере подготовки будущих учителей музыки Украины и Китая. The article reveals the essence of trans–cultural approach to Pedagogy in the context of synergetic methodology. Reality of trans–cultural phenomena in multicultural education conditions, particularly in the sphere of training future music teachers in Ukraine and China was shown. Methodical principles of trans–cultural approach to piano training based on the formation of engrams – stereotypes of motion maintaining in a long–term memory were examined.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3195
Appears in Collections:2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
20.pdf522.81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.