Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3056
Title: Коучинг у системі підвищення кваліфікації вчителів у США
Other Titles: Coaching in the USA teachers’ professional development
Authors: Правдівцева, Ю. С.
Pravdivtseva, Yulia
Keywords: директивний коучінг
teachers
coaching
direct coaching
indirect coaching
Issue Date: 2013
Publisher: Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
Citation: Правдівцева Ю. С. Коучинг у системі підвищення кваліфікації вчителів у США / Ю. С. Правдівцева // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. – Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського. – 2013. – №1-2. – С. 71-75.
Abstract: У статті здійснено аналіз досвіду організації підвищення кваліфікації вчителів США за допомогою коучингу, представлено визначення цього педагогічного явища. На основі соціально-психологічного аспекту виділено дві моделі: директивний та недирективний коучинг. Установлено, що директивний коучинг спрямовано на надання педагогу відповідних знань та умінь, тоді як основним завданням недирективного коучингу є становлення психологічного контакту з учителем, допомога у покращенні професійних якостей через призму самоаналізу. The analysis of the experience of teachers’ professional development in the USA with the help of coaching is presented in this article; the definition of this pedagogical phenomenon is given. On the basis of social and psychological aspects two models (direct and indirect coaching) are distinguished. It is found that the direct coaching tends to provide teachers with corresponding knowledge and skills, the aim of the indirect coaching is to establish psychological contact with teachers to help him to improve professional skills via self-analysis.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3056
Appears in Collections:2013

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pravdivtseva.pdf496.19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.