Please use this identifier to cite or link to this item: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/260
Title: Мовленнєвий жанр «відкритий лист»: комунікативно-прагматичні аспекти організації (на матеріалі української, польської, англійської мов).
Other Titles: Speech Genre “Open Letter”: Communicative and Pragmatic Aspects of Organization (on the Basis of the Ukrainian, Polish and English Languages)
Authors: Чеберяк, Анна Миколаївна
Cheberyak, Anna Mykolaivna
Keywords: прагматика
мовленнєвий жанр
відкритий лист
комунікативна роль
тональність
комунікативний смисл
стратегії й тактики спілкування
мовні маркери
pragmatics
speech genre
open letter
communicative role
tonality
communicative sense
strategies and tactics of communication
linguistic markers
Issue Date: 2010
Publisher: Державний заклад "Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського"
Citation: Чеберяк А. М. Мовленнєвий жанр "відкритий лист": комунікативно-прагматичні аспекти організації (на матеріалі укр., пол., англ. мов) : автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.15 / Анна Миколаївна Чеберяк; наук. кер. Ф. С. Бацевич; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". – Одеса, 2010. – 20 с.
Abstract: Дисертаційне дослідження присвячене вивченню комунікативно-прагматичних аспектів організації мовленнєвого жанру «відкритий лист» в українській, польській, англійській мовах. The dissertation deals with communicative and pragmatic aspects of speech genre “open letter” organization in Ukrainian, Polish and English languages. Within the pragmalinguistic approach the thesis defines the place of the speech genre “open letter” in the system of complex speech genres of epistolary publicism; it also constructs invariant genre model as a discursive category.
URI: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/260
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cheberyak.pdf250.49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.