Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/24369
Title: The role of innovative educational technologies in forming teachers’ readiness for inclusive preschool education
Other Titles: Роль інноваційних освітніх технологій у формуванні готовності педагогів до інклюзивної дошкільної освіти
Authors: Ковиліна, Вероніка Геннадіївна
Kovylina, Veronika Gennadievna
Keywords: inclusive education
preschool education
innovative educational technologies
digital transformation
assistive technologies
professional competence
інклюзивна освіта
дошкільна освіта
інноваційні освітні технології
цифрова трансформація
допоміжні технології
професійна компетентність
Issue Date: 2025
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Kovylina V. G. The role of innovative educational technologies in forming teachers’ readiness for inclusive preschool education / V. G. Kovylina // Управління та інновації в освіті: досвід, проблеми та перспективи: збірник матеріалів міжнар. наук.-практ. конференції (м. Одеса 21 листоп. 2025 р.). - Одеса: ПНПУ імені К. Д. Ушинського, 2025. – С. 70-73.
Abstract: In the context of global educational transformation, inclusive education has become one of the key priorities of modern pedagogy. Preschool institutions face the challenge of creating learning environments that ensure equal opportunities for all children, regardless of their individual characteristics or developmental needs. This situation requires a new level of teacher readiness – not only in terms of psychological and methodological competence but also in the ability to integrate innovative technologies into inclusive practice. В умовах глобальної освітньої трансформації інклюзивна освіта стала одним із ключових пріоритетів сучасної педагогіки. Дошкільні заклади стикаються із завданням створення навчального середовища, яке забезпечує рівні можливості для всіх дітей, незалежно від їхніх індивідуальних особливостей чи потреб розвитку. Ця ситуація вимагає нового рівня готовності педагогів – не лише з точки зору психологічної та методичної компетентності, а й у здатності інтегрувати інноваційні технології в інклюзивну практику.
URI: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/24369
Appears in Collections:Управління та інновації в освіті: досвід, проблеми та перспективи (2025)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kovylina.pdf803.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.