Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/24369| Title: | The role of innovative educational technologies in forming teachers’ readiness for inclusive preschool education |
| Other Titles: | Роль інноваційних освітніх технологій у формуванні готовності педагогів до інклюзивної дошкільної освіти |
| Authors: | Ковиліна, Вероніка Геннадіївна Kovylina, Veronika Gennadievna |
| Keywords: | inclusive education preschool education innovative educational technologies digital transformation assistive technologies professional competence інклюзивна освіта дошкільна освіта інноваційні освітні технології цифрова трансформація допоміжні технології професійна компетентність |
| Issue Date: | 2025 |
| Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
| Citation: | Kovylina V. G. The role of innovative educational technologies in forming teachers’ readiness for inclusive preschool education / V. G. Kovylina // Управління та інновації в освіті: досвід, проблеми та перспективи: збірник матеріалів міжнар. наук.-практ. конференції (м. Одеса 21 листоп. 2025 р.). - Одеса: ПНПУ імені К. Д. Ушинського, 2025. – С. 70-73. |
| Abstract: | In the context of global educational transformation, inclusive education has become one of the key priorities of modern pedagogy. Preschool institutions face the challenge of creating learning environments that ensure equal opportunities for all children, regardless of their individual characteristics or developmental needs. This situation requires a new level of teacher readiness – not only in terms of psychological and methodological competence but also in the ability to integrate innovative technologies into inclusive practice. В умовах глобальної освітньої трансформації інклюзивна освіта стала одним із ключових пріоритетів сучасної педагогіки. Дошкільні заклади стикаються із завданням створення навчального середовища, яке забезпечує рівні можливості для всіх дітей, незалежно від їхніх індивідуальних особливостей чи потреб розвитку. Ця ситуація вимагає нового рівня готовності педагогів – не лише з точки зору психологічної та методичної компетентності, а й у здатності інтегрувати інноваційні технології в інклюзивну практику. |
| URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/24369 |
| Appears in Collections: | Управління та інновації в освіті: досвід, проблеми та перспективи (2025) |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Kovylina.pdf | 803.96 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.