Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/24362| Title: | Спільні й відмінні чинники публічного управління у сфері освіти України та Польщі |
| Authors: | Дакал, Алла |
| Keywords: | публічне управління освітою модернізація освіти європейська інтеграція польський досвід децентралізація автономія закладів освіти якість освіти європеїзація освітньої політики відбудова України |
| Issue Date: | 2025 |
| Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
| Citation: | Дакал А. Спільні й відмінні чинники публічного управління у сфері освіти України та Польщі / А. Дакал // Управління та інновації в освіті: досвід, проблеми та перспективи: збірник матеріалів міжнар. наук.-практ. конференції (м. Одеса 21 листоп. 2025 р.). - Одеса: ПНПУ імені К. Д. Ушинського, 2025. – С. 55-58. |
| Abstract: | Система освіти є головним інституційним чинником формування та розвитку людського потенціалу нації та держави, що закладає базис і характер майбутнього державотворення країни. Сьогодні для майбутнього України, її поствоєнного періоду, це набуває критичного значення як ключовий чинник спроможності національної відбудови та європейської інтеграції. Відтак є важливо значимою дискусія про модернізацію публічного управління у сфері освіти України, яка розгортається в умовах, коли освітня політика перестає бути внутрішньою, "домашньою" справою й дедалі більше вмонтовується в широкий європейський контекст, а значить, вимагає постійних порівнянь, зіставлень і запозичень. У цьому сенсі наш вибір країни Польщі, як ключової точки відліку, виглядає не випадковим, а радше методологічно зумовленим: це держава з подібною історичною спадщиною соціалістичної централізованої моделі, зі схожою демографічною та регіональною структурою, однак із щонайменше двома десятиліттями досвіду членства в ЄС, включаючи активну участь у формуванні європейського освітнього простору. |
| URI: | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/24362 |
| Appears in Collections: | Управління та інновації в освіті: досвід, проблеми та перспективи (2025) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.