Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/24273| Назва: | Пластика людиномірності як креативна соціокультурна практика в епоху генеративного ШІ |
| Автори: | Гончарова, Ольга Євгенівна |
| Ключові слова: | штучний інтелект ШІ цифрова доба «цифрове дзеркало» філософія людиномірності |
| Дата публікації: | 2025 |
| Видавництво: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» |
| Бібліографічний опис: | Гончарова О. Є. Пластика людиномірності як креативна соціокультурна практика в епоху генеративного ШІ / О. Є. Гончарова // Південноукраїнські наукові студії: збірник матеріалів VIII Всеукраїнської конференції здобувачів вищої освіти і молодих учених (Одеса, 17–19 листопада 2025 р.) / ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського», кафедра філософських і соціологічних студій та соціокультурних практик; Південно-Українське відділення Соціологічної асоціації України, Нац. ун-т «Одеська політехніка», Нац. ун-т «Чернігівська політехніка», НТУ «Дніпровська політехніка», Міжнародний університет; відп. ред. та укладач: Петінова О. Б. Одеса: ПНПУ імені К. Д. Ушинського, 2025. С. 186-190. |
| Короткий огляд (реферат): | Ми живемо в епоху фундаментальної трансформації соціокультурних практик, каталізатором якої є стрімкий розвиток цифрових технологій і, зокрема, генеративного штучного інтелекту (ШІ). Цифрова доба ставить перед людством екзистенціальні виклики, що виходять далеко за межі суто технологічних питань і торкаються самих основ критичного мислення, освіти та екзистенціального здоров'я особистості [2]. Прояснимо сенс поняття екзистенціал. За даними словника «Філософія науки і культури» за редакцією відомого українського філософа Назіпа Хамітова «екзистенціал (від лат. еxsіstentіa – існування) – ситуація людського буття, що переважно пов’язана з його граничними і трагічними проявами й породжує глибинну зміну стратегій і смислів існування» [8, c. 127]. Якщо класичний екзистенціалізм (особливо Гайдеггера) використовує поняття «екзистенціал» для аналітичного опису структур буття, часто з акцентом на трагізмі (тривога, смерть), то Назіп Хамітов розширює це поняття та робить його, крім означеного трагічного, ще й життєствердним і ціннісно-насиченим. Він показує, що екзистенціали – це не просто даність, з якою треба змиритися, а граничні цінності, які є векторами для саморозвитку і творчого виходу за власні межі. Це не лише аналіз того, як ми є, а й відповідь на питання, як нам стати більш людяними. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/24273 |
| Розташовується у зібраннях: | Південноукраїнські наукові студії (2025) |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| HONCHAROVA.pdf | 316.1 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.