Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/24108
Назва: Окремі компоненти методики розвитку цифрової компетентності наукових і науково-педагогічних працівників з використанням наукометричних баз даних
Інші назви: Individual components of the methodology for developing digital competency of research and academic staff using scientometric databases
Автори: Мінтій, Ірина Сергіївна
Вакалюк, Тетяна Анатоліївна
Ткаченко, Віталій Анатолійович
Ключові слова: цифрова компетентність
наукометричні бази даних
штучний інтелект
Scopus
VOSviewer
наукові працівники
науково-педагогічні працівники
бібліометричний аналіз
візуалізація даних
digital competency
scientometric databases
artificial intelligence
researchers
academic staff
bibliometric analysis
data visualization
Дата публікації: 2025
Видавництво: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Бібліографічний опис: Мінтій І. С. Окремі компоненти методики розвитку цифрової компетентності наукових і науково-педагогічних працівників з використанням наукометричних баз даних / І. С. Мінтій, Т. А. Вакалюк, В. А. Ткаченко // Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. Випуск 3 (152). Одеса, 2025. - С. 138-145.
Короткий огляд (реферат): Актуальність дослідження зумовлена необхідністю адаптації наукової спільноти до викликів інформаційного суспільства, де експоненційне зростання наукових публікацій поєднується з революційними змінами, які вносять технології штучного інтелекту у процеси дослідницької діяльності, що вимагає розроблення інноваційних підходів до використання наукометричних інструментів та створення ефективних методик розвитку цифрових компетентностей наукових та науково-педагогічних працівників. Мета статті – опис окремих компонентів методики розвитку цифрової компетентності наукових і науково-педагогічних працівників з використанням наукометричних баз даних. Методи дослідження базуються на інтегрованому підході, що поєднує наукометричну базу даних Scopus, сервіс штучного інтелекту Claude для формування пошукових запитів та аналізу результатів, платформу VOSviewer для візуалізації даних та Scopus AI для верифікації результатів. The research relevance is conditioned by the rapid growth of scientific information volumes and active implementation of AI technologies in research activities, necessitating a rethinking of traditional approaches to working with scientometric databases and forming new digital competencies among researchers and academic staff. The exponential increase in scientific publications, combined with revolutionary changes brought by AI technologies in research processes, requires developing innovative approaches to using scientometric tools and creating effective methodologies for developing digital competencies of scientific and academic personnel. The aim of the article is to describe individual components of the methodology for developing digital competency of researchers and academic staff using scientometric databases. Research methods are based on an integrated approach that combines the Scopus scientometric database, Claude AI assistant for query formulation and results analysis, VOSviewer platform for data visualization, and Scopus AI for results verification.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/24108
Розташовується у зібраннях:2025

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Individual.pdf401.06 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.