Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23993
Title: Особливості вивчення сучасної української прози в контексті позакласного читання старшокласників
Authors: Кердівар, Наталя Іванівна
Kerdivar, Natalia Ivanivna
Чавдар, Олена
Keywords: сучасна українська проза
позакласне читання
національна ідентичність
історична пам'ять
емоційний розвиток
компетентнісна освіта
учні старших класів
літературна педагогіка
contemporary Ukrainian prose
extracurricular reading
national identity
historical memory
emotional development
competence-based education
high school students
literary pedagogy
Issue Date: 2025
Publisher: Букаєв Вадим Вікторович
Citation: Кердівар Н. І. Особливості вивчення сучасної української прози в контексті позакласного читання старшокласників / Н. І. Кердівар, О. Чавдар // Теорія та практика аналізу художнього тексту: сучасні вектори досліджень : зб. наук. статей. Одеса : Видавець Букаєв Вадим Вікторович, 2025. – Вип. 3. – С. 117-126.
Abstract: У статті досліджується освітнє, культурне та методичне значення сучасної української прози в позакласному читанні для учнів старших класів. У центрі уваги твори Марії Матіос, Василя Шкляра, Степана Процюка та Катерини Калитко як тексти, що формують історичну пам'ять, національну ідентичність, емоційну зрілість та критичне мислення. Дослідження наголошує на необхідності ефективних методологічних стратегій, що інтегрують літературний аналіз з особистісною рефлексією учнів, творчою діяльністю та міждисциплінарним навчанням. Результати дослідження підкреслюють потенціал сучасної української літератури для збагачення читацької культури учнів та сприяння ціннісно-орієнтованій, компетентнісній освіті. The article examines the educational, cultural, and methodological significance of contemporary Ukrainian prose in extracurricular reading for high school students. It focuses on the works of Maria Matios, Vasyl Shkliar, Stepan Protsiuk, and Kateryna Kalytko as texts that shape historical memory, national identity, emotional maturity, and critical thinking. The study emphasizes the need for effective methodological strategies that integrate literary analysis with students’ personal reflection, creative activities, and interdisciplinary learning. The findings highlight the potential of modern Ukrainian literature to enrich students’ reading culture and promote value-oriented, competence-based education.
URI: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23993
Appears in Collections:2025

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
contemporary Ukrainian prose.pdf803.82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.