Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23991| Назва: | Художній текст як свідок часу: викладання роману Марії Матіос «Солодка Даруся» із урахуванням історичного бекграунду |
| Автори: | Кердівар, Наталя Іванівна Kerdivar, Natalia Ivanivna Буданова, Катерина |
| Ключові слова: | історична пам'ять травма шкільне викладання художній текст національна ідентичність педагогічна інтерпретація historical memory trauma school teaching literary text national identity pedagogical interpretation |
| Дата публікації: | 2025 |
| Видавництво: | Букаєв Вадим Вікторович |
| Бібліографічний опис: | Кердівар Н. І. Художній текст як свідок часу: викладання роману Марії Матіос «Солодка Даруся» із урахуванням історичного бекграунду / Н. І. Кердівар, К. Буданова // Теорія та практика аналізу художнього тексту: сучасні вектори досліджень : зб. наук. статей. Одеса : Видавець Букаєв Вадим Вікторович, 2025. – Вип. 3. – С. 99-107. |
| Короткий огляд (реферат): | У статті розглядається роман Марії Матіос «Солодка Даруся» як літературне свідчення історичного часу та ресурс для формування національної пам’яті серед учнів старших класів. Авторка наголошує на важливості інтеграції історичного контексту у викладання роману, що сприяє емпатії, етичній рефлексії та критичному мисленню. Аналіз демонструє, що поєднання літературного та культурно-історичного підходів дозволяє тексту функціонувати не лише як естетичний твір, а й як дидактичний інструмент, що інтерпретує травми ХХ століття через особисту історію. У матеріалі окреслено методологічні стратегії викладання роману як діалогу з минулим, що підвищує освітній потенціал літератури. The article examines Maria Matios’s novel Sweet Darusya as a literary testimony of historical time and a resource for shaping national memory among highschool students. The author emphasizes the importance of integrating historical context into the teaching of the novel, which fosters empathy, ethical reflection, and critical thinking. The analysis demonstrates that combining literary and cultural- historical approaches allows the text to function not only as an aesthetic work but also as a didactic tool that interprets the traumas of the twentieth century through a personal story. The material outlines methodological strategies for teaching the novel as a dialogue with the past, thus enhancing the educational potential of literature. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23991 |
| Розташовується у зібраннях: | 2025 |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| Maria Matios’s.pdf | 799.19 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.