Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23991
Title: Художній текст як свідок часу: викладання роману Марії Матіос «Солодка Даруся» із урахуванням історичного бекграунду
Authors: Кердівар, Наталя Іванівна
Kerdivar, Natalia Ivanivna
Буданова, Катерина
Keywords: історична пам'ять
травма
шкільне викладання
художній текст
національна ідентичність
педагогічна інтерпретація
historical memory
trauma
school teaching
literary text
national identity
pedagogical interpretation
Issue Date: 2025
Publisher: Букаєв Вадим Вікторович
Citation: Кердівар Н. І. Художній текст як свідок часу: викладання роману Марії Матіос «Солодка Даруся» із урахуванням історичного бекграунду / Н. І. Кердівар, К. Буданова // Теорія та практика аналізу художнього тексту: сучасні вектори досліджень : зб. наук. статей. Одеса : Видавець Букаєв Вадим Вікторович, 2025. – Вип. 3. – С. 99-107.
Abstract: У статті розглядається роман Марії Матіос «Солодка Даруся» як літературне свідчення історичного часу та ресурс для формування національної пам’яті серед учнів старших класів. Авторка наголошує на важливості інтеграції історичного контексту у викладання роману, що сприяє емпатії, етичній рефлексії та критичному мисленню. Аналіз демонструє, що поєднання літературного та культурно-історичного підходів дозволяє тексту функціонувати не лише як естетичний твір, а й як дидактичний інструмент, що інтерпретує травми ХХ століття через особисту історію. У матеріалі окреслено методологічні стратегії викладання роману як діалогу з минулим, що підвищує освітній потенціал літератури. The article examines Maria Matios’s novel Sweet Darusya as a literary testimony of historical time and a resource for shaping national memory among highschool students. The author emphasizes the importance of integrating historical context into the teaching of the novel, which fosters empathy, ethical reflection, and critical thinking. The analysis demonstrates that combining literary and cultural- historical approaches allows the text to function not only as an aesthetic work but also as a didactic tool that interprets the traumas of the twentieth century through a personal story. The material outlines methodological strategies for teaching the novel as a dialogue with the past, thus enhancing the educational potential of literature.
URI: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23991
Appears in Collections:2025

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Maria Matios’s.pdf799.19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.