Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23892
Title: Мотиваційний профіль юних футзалістів на етапі попередньої базової підготовки
Other Titles: Motivational profile of young futsal players at the stage of preliminary basic training
Authors: Патрійчук, Анна Володимирівна
Іванишин, Ірина Мирославівна
Keywords: футзал
юні футзалісти
етап попередньої базової підготовки
мотивація
мотиваційний профіль
futsal
young futsal players
stage of preliminary basic training
motivation
motivational profile
Issue Date: 2025
Publisher: Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
Citation: Патрійчук А. В. Мотиваційний профіль юних футзалістів на етапі попередньої базової підготовки / А. В. Патрійчук, І. М. Іванишин // Olympicus : науковий журнал. – 2025. – № 3. – С. 143-153.
Abstract: Актуальність. На етапі популяризації футзалу в Україні особливо актуальною є проблема мотивації, оскільки, як правило, у перші два роки спортивної підготовки у дітей зникає інтерес до занять. Шлях до тривалих та ефективних занять футзалом, як і будь-яким іншим видом спорту, лежить у розумінні та управлінні мотивацією. Мета дослідження – визначити мотиваційні пріоритети юнаків до занять футзалом на етапі попередньої базової підготовки. Relevance of the problem. At the current stage of futsal popularization in Ukraine, the problem of motivation is particularly relevant. As a rule, children's interest in sports training declines during the first two years of engagement. A sustainable and effective training process in futsal – as in any sport – depends on understanding and managing motivation. The purpose of this research was to determine the motivational priorities of boys engaged in futsal at the stage of preliminary basic training.
URI: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/23892
Appears in Collections:2025

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MOTIVATIONAL.pdf403.83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.